Pregled bibliografske jedinice broj: 754434
Osposobljavanje učitelja za podučavanje prirodnih znanosti u Hrvatskoj i Danskoj: usporedna analiza
Osposobljavanje učitelja za podučavanje prirodnih znanosti u Hrvatskoj i Danskoj: usporedna analiza // Acta iadertina, 10 (2013), 1; 11-23 (domaća recenzija, pregledni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 754434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljavanje učitelja za podučavanje prirodnih znanosti u Hrvatskoj i Danskoj: usporedna analiza
(Preparing Science Teachers in Croatia and Denmark: Comparative analysis)
Autori
Ćurić, Antonia ; Piršl, Elvi ; Anđić, Dunja
Izvornik
Acta iadertina (1845-3392) 10
(2013), 1;
11-23
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni članak, znanstveni
Ključne riječi
metodika prirode i društva ; priroda i tehnika ; kompetencije učitelja
(Teaching Science ; Nature and Techniques ; teacher's competences)
Sažetak
Cilj ovog rada je prikaz usporedne analize između dva kolegija koji se predaju na učiteljskim fakultetima u Danskoj i Hrvatskoj, a putem kojih se studenti osposobljavaju za poučavanje prirodnih znanosti u osnovnim školama. To su kolegiji Priroda i tehnika u Danskoj te Metodika prirode i društva u Hrvatskoj. Poučavanje prirodnih znanosti je jedan od najkompleksnijih predmeta u osnovnoj školi, a na učiteljskim fakultetima jedan od najzahtjevnijih kolegija. Provedena analiza obuhvaća karakteristike obrazovnog sustava u ovim zemljama, sadržaje kolegija i specifičnosti inicijalnog obrazovanja učitelja s posebnim osvrtom na neophodne kompetencije u poučavanju ovih predmeta u osnovnoj školi. Na temelju usporedne analize može se zaključiti da studijski program Metodike prirode i društva u Hrvatskoj nedovoljno priprema buduće učitelje za sudjelovanje u znanstvenim istraživanjima, suradnju s predstavnicima lokalne zajednice kao i za cjeloživotno učenje. Imajući na umu, da se u demokratskim društvima, koji se temelje na znanju i aktivnom sudjelovanju njihovih građana, od učitelja očekuje da razviju kod svojih učenika vještine istraživanja, komunikacije i intelektualnog razvoja tijekom života, pitanje je kako oni mogu uspješno ostvariti svoju profesionalnu zadaću, ako ih učiteljski fakulteti adekvatno ne osposobe prije ulaska u školu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- CSA - Sociological abstracts
- CSA - Linguistics and Language Behavior Abstracts
- EBSCO's SocINDEX