Pregled bibliografske jedinice broj: 753777
ANALIZA PROGRESIVNOG KOLAPSA TRUPA BRODA ZASNOVANA NA σ – ε KRIVULJAMA ODREĐENIM POMOĆU NELINEARNE METODE KONAČNIH ELEMENATA
ANALIZA PROGRESIVNOG KOLAPSA TRUPA BRODA ZASNOVANA NA σ – ε KRIVULJAMA ODREĐENIM POMOĆU NELINEARNE METODE KONAČNIH ELEMENATA, 2014., diplomski rad, diplomski, FAKULTET STROJARSTVA I BRODOGRADNJE, Zagreb
CROSBI ID: 753777 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ANALIZA PROGRESIVNOG KOLAPSA TRUPA BRODA ZASNOVANA NA σ – ε KRIVULJAMA ODREĐENIM POMOĆU NELINEARNE METODE KONAČNIH ELEMENATA
(HULL GIRDER PROGRESSIVE COLLAPSE ANALYSIS BASED ON σ – ε CURVES DETERMINED BY THE NONLINEAR FINITE ELEMENT METHOD)
Autori
Mateja Bičak
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
FAKULTET STROJARSTVA I BRODOGRADNJE
Mjesto
Zagreb
Datum
05.12
Godina
2014
Stranica
75
Mentor
Andrić, Jerolim
Neposredni voditelj
Kitarović, Stanislav
Ključne riječi
Uzdužna granična nosivost; granični moment savijanja; progresivni kolaps; kolapsna sekvenca; izvijanje; popuštanje; krivulje naprezanja i deformacije; nelinearna metoda konačnih elemenata
(Longitudinal ultimate load-capacity; ultimate bending moment; progressive collapse analysis; collapse sequence; load and shortening curves; nonlinear finite element method.)
Sažetak
Ovaj rad obuhvaća analizu uzdužne granične čvrstoće trupa broda za prijevoz rasutog tereta sukladno inkrementalno-iterativnoj metodi propisanoj u okviru Združenih pravila za konstrukciju brodova za prijevoz rasutog tereta, Međunarodne asocijacije klasifikacijskih društava (eng. Common Structural Rules, International Association of Classification Societies) na razini glavnog rebra uz zamjenu propisanih 𝜎−𝜀 krivulja s 𝜎−𝜀 krivuljama određenim pomoću geometrijski i materijalno nelinearne metode konačnih elemenata. Nakon teorijskog opisa propisane metode za analizu progresivnog kolapsa, napravljena je geometrijski i materijalno nelinearna analiza svih diskretnih sastavnih elemenata konstrukcije glavnog rebra pomoću programskog paketa FEMAP/NX Nastran. Također su u obzir uzeta i inicijalna geometrijska odstupanja diskretnih elemenata (idealizirana). Dobivene 𝜎−𝜀 krivulje uspoređene su sa propisanim 𝜎−𝜀 krivuljama kako bi se odredila njihova međusobna odstupanja. 𝜎−𝜀 krivulje određene pomoću geometrijski i materijalno nelinearne metode konačnih elemenata su zatim implementirane unutar modula LUSA računalnog programa OCTOPUS te je provedena analiza progresivnog kolapsa trupa broda. Dobiveni rezultati graničnog momenta savijanja (za pregib i progib) uspoređeni su sa rezultatima koje daje analiza zasnovana na IACS-ovim krivuljama. Također je napravljena usporedba kolapsnih sekvenci za slučaj pregiba i za slučaj progiba trupa broda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Brodogradnja
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb