Pregled bibliografske jedinice broj: 753713
Strani maloljetnici bez pratnje u Republici Hrvatskoj: Problematika učenja jezika i obrazovanja
Strani maloljetnici bez pratnje u Republici Hrvatskoj: Problematika učenja jezika i obrazovanja // Migracijske i etničke teme, 31 (2015), 3; 333-363 doi:10.11567/met.31.3.1 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 753713 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strani maloljetnici bez pratnje u Republici Hrvatskoj: Problematika učenja jezika i obrazovanja
(Foreign Unaccompanied Minors in the Republic of Croatia: the Issue of Language Learning and Education)
Autori
Župarić-Iljić, Drago ; Mlinarić, Dubravka
Izvornik
Migracijske i etničke teme (1333-2546) 31
(2015), 3;
333-363
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
strani maloljetnici bez pratnje; učenje jezika; obrazovanje; integracijske politike; Hrvatska
(unaccompanied minors; language learning; education; integration policies; Croatia)
Sažetak
Suvremeni mješoviti migracijski tokovi uključuju i djecu odvojenu od roditelja te maloljetnike bez pratnje, koji se svrstavaju među najranjivije skupine migranata. Od 2006. do srpnja 2014. u Hrvatskoj je registrirano ukupno 3255 stranih maloljetnika bez pratnje, od čega oko četiristo maloljetnih tražitelja azila, najviše državljana Afganistana, Pakistana i Somalije. Uočljiv je fenomen da se u institucijama kojima su povjereni na skrb oni zadržavaju kratko te ih samovoljno napuštaju unutar svega nekoliko tjedana od dana dolaska. Politike i mjere usmjerene skrbi i zaštiti stranih maloljetnika bez pratnje uključuju državne mehanizme u domeni utvrđivanja identiteta i dobi maloljetnika, dodjeljivanja skrbnika, osiguravanja smještaja i slobode kretanja, pravne i financijske podrške, zdravstvene i socijalne skrbi, učenja jezika, obrazovanja te osiguravanja njihove reunifikacije s obitelji. U ovom se radu fokusira na analizu politika i mjera vezanih uz učenje jezika i obrazovanje stranih maloljetnika bez pratnje, što je jedan od temeljnih preduvjeta njihova uključivanja u društvo. Na temelju provedenog istraživanja metodom intervjua među relevantnim akterima uključenim u sustav njihove zaštite i skrbi analiziraju se neki od najvažnijih izazova, prije svega u području obrazovne, ali i šire integracije stranih maloljetnika bez pratnje. Preliminarni rezultati navode na zaključak kako njihov kratkotrajni boravak u Hrvatskoj i rano napuštanje sustava onemogućuju realizaciju državnog programa skrbi zajamčenog zakonskim okvirom, što državu dijelom priječi u sustavnom i učinkovitom planiranju i realizaciji daljnjih aktivnosti u obrazovanju djece stranaca. Manjak međuresorne i unutarresorne koordiniranosti državnog sektora rezultira u ovom području institucionalnim poteškoćama i nedosljednošću u implementaciji postojeće nacionalne regulative i europskih standarda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Socijalne djelatnosti
Napomena
Tekst je nastao kao pisana verzija predavanja autorskog tima Mlinarić, Dubravka i Župarić- Iljić, Drago pod naslovom „Strani maloljetnici bez pratnje u Hrvatskoj: Problematika učenja jezika i obrazovanja“, koji je održan na znanstvenoj konferenciji „Migracije i etničnost na početku 21. stoljeća (povodom 30 godina izlaženja časopisa Migracijske i etničke teme (1985.-2015.)“, koja je održana u Zagrebu 26. veljače 2015. Sažetak predavanja je objavljen u Knjizi sažetaka konferencije (ur. Sanja Lazanin). Zagreb: Institut za migracije i narodnosti, 2015. 41-41 (ISBN: 978-953-6028-33- 7).
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb