Pregled bibliografske jedinice broj: 753633
Model tehničkog održavanja vodnih putova na osnovi performansi
Model tehničkog održavanja vodnih putova na osnovi performansi, 2013., magistarski rad, Građevinski fakultet Osijek, Osijek
CROSBI ID: 753633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model tehničkog održavanja vodnih putova na osnovi
performansi
(Model technical maintenance of waterways on the basis
of performance)
Autori
Klasanović, Ljiljana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Građevinski fakultet Osijek
Mjesto
Osijek
Datum
03.09
Godina
2013
Stranica
167
Mentor
Krstić, Hrvoje
Ključne riječi
Vodni put ; održavanje ; bolji način ugovaranje ; standardi ; učinak
(Waterway ; maintenance ; a better way of contracting ; standards ; performance)
Sažetak
Vodni putovi su dio unutarnjih voda na kojima se odvija plovidba, klasificirani i otvoreni za plovidbu. Važnost unutarnje plovidbe u Europi je u konstantnom povećanju prijevoza robe povezivanjem unutarnjih plovnih putova sa željezničkim i short- sea prometnim sustavima, čime se omogućuje pristupačna, ekonomična, sigurna i ekološki prihvatljiva alternativa neodrživoj i zagušenoj cestovnoj mreži. Razvitak riječnog prometa, vodni putovi i luke unutarnjih voda od gospodarskog su interesa za Republiku Hrvatsku i imaju njenu osobitu zaštitu. Osnova uspješnog razvitka je provedba Strategije razvitka riječnog prometa i srednjoročnog plana razvitka vodnih putova i luka unutarnjih voda. Zemlje Europske unije donijele su 1992. godine novu UN/ECE klasifikaciju vodnih putova, a Republika Hrvatske na temelju nove klasifikacije potpisala 1997.godine Ugovor o glavnim unutarnjim plovnim putovima od međunarodnog značaja (AGN). Da bi se ostvarile deklarirane klase vodnih putova, Republika Hrvatska ih mora građevinskim zahvatima i navigacijskom opremom prilagoditi novoj klasifikaciji te održavati prema AGN ugovoru. Kako bi se unaprijedilo postojeće stanje, predložen je model ugovora za radove tehničkog održavanja na osnovi učinka koji će omogućiti bolji način ugovaranja tehničkog održavanja vodnih putova. Isti će izvođačima omogućiti da odlučuju, kada, kako i na koji način će održavati zadane standarde plovnog puta, kako bi se postigao zacrtani cilj odnosno sigurna plovidba kroz min 95% dana u godini uz povećanje efikasnosti utrošenih sredstava u smislu što većeg omjera koristi i troškova i veću efikasnost u smislu ostvarenja cilja tj. osiguranja plovnosti prema kriterijima održavanja zadanih standarda. Ovakav način ugovaranja potaknut će inovativnost i racionalnost privatnih poduzetnika na radovima održavanja vodnih putova te im omogućiti da ta svoja unapređenja naplate kroz manje troškove u odnosu na ugovornu cijenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Građevinski i arhitektonski fakultet Osijek
Profili:
Hrvoje Krstić
(mentor)