Pregled bibliografske jedinice broj: 753542
Školstvo u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj
Školstvo u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 753542 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školstvo u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj
(Education in the Independent State of Croatia)
Autori
Lulić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
24.02
Godina
2015
Stranica
62
Mentor
Lukaš, Mirko
Ključne riječi
nastavni programi; Nezavisna Država Hrvatska; politička ideologija; razvoj školstva; školski sustav
(curricula; Independent State of Croatia; political ideology; development of education; the school system)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada i cilj istraživanja je povijesni prikaz školstva u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. Nezavisna Država Hrvatska nastaje 1941. godine i postoji do 1945. godine. Ovo razdoblje obilježeno je Drugim svjetskim ratom (1939.-1945.), u kojem je sudjelovala i Nezavisna Država Hrvatska. Iako u ratnim uvjetima posebnu pažnju Nezavisna Država Hrvatska posvetila je kulturnom djelovanju, a napose školstvu. Školstvo kao jedan od temelja novonastale države, trebalo je omogućiti odgoj hrvatske mladeži u duhu ustaških načela, narodnog i državnog razvoja i tradicionalnih vrijednosti hrvatskog naroda. Na putu prema tom cilju hrvatski jezik je očišćen od tuđinskih riječi, nastavni djelatnicisu u određenom dijelu promijenjeni, a svi udžbenici su tiskani prema novom korijenskom pravopisu i prilagođeni novim vrijednostima. Školski sustav bio je izrazito nacionalno određen i usmjeren, te u njemu nije bilo prostora za neprijateljske ideje i nastavnike koji su se njima vodili. Obvezno obrazovanje bilo je četverogodišnje s temeljem u pučkoj školi. Školski sustav sastojao se od osnovnog obveznog obrazovanja, srednjih škola, tečajeva, visokih škola i fakulteta. Konfesionalne vjerske škole i njemačke škole imale su posebni status u školstvu Nezavisne Države Hrvatske koji im je omogućavao djelovanje po posebnim programima. U ovom radusu prikazaninastanak i razvoj školstva Nezavisne Države Hrvatske, ideje i vrijednosti na kojima se temeljilo školstvo, te pojedine sastavnice školskog sustava (pučke i produžne škole, gimnazije, građanske, stručne i učiteljske škole, konfesionalne i njemačke škole, visoke škole i Hrvatsko sveučilište).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija