Pregled bibliografske jedinice broj: 753159
Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi
Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi, 2014., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 753159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Operacionalizacija učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi
(Operationalisation of Students' Social Competences in the Contemporary Classroom)
Autori
Varga, Rahaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.12
Godina
2014
Stranica
349
Mentor
Peko, Anđelka
Ključne riječi
kurikulum ; procjena ; socijalne kompetencije ; učenik ; učitelj
(assessment ; curriculum ; social competences ; student ; teacher)
Sažetak
Namjera je rada bila istražiti što obuhvaća socijalno kompetentno ponašanje koje se reflektira u učeničkim i učiteljskim procjenama učeničkih socijalnih kompetencija u suvremenoj nastavi. Cilj je istraživanja bio operacionalizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija na kraju trećeg odgojno-obrazovnog ciklusa. Operacionalizacija obuhvaća razlaganje pojma, odnosno njegovo prevođenje iz apstraktnosti u konkretnost kojom se osigurava jasnoća istraživanja. Put ostvarenja toga cilja opisan je kroz teorijski i empirijski dio rada. U teorijskom je dijelu opisana posebnost nastave kao konteksta u koji se smješta istraživanje učeničkih socijalnih kompetencija. Uz to, problematiziran je pojam učeničkih socijalnih kompetencija u pedagogiji i drugim znanostima te ponuđeno njegovo određenje kojime bismo se približili pedagogijskoj perspektivi u istraživanju toga fenomena. U skladu s time, u empirijskom se dijelu nastojalo još konkretizirati pojam učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi određivanjem indikatora temeljenih na učeničkoj i učiteljskoj procjeni. Rezultati ukazuju na to da se indikatori učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi pronalaze u obilježjima učeničkog odnosa prema sebi, prema drugima i prema kurikulumu nastave, što je u skladu s bitnim odrednicama nastave. Također se empirijski potvrdilo da se učenici i učitelji značajno razlikuju u kriterijima procjene učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Time upitnom postaje opravdanost mjerenja učeničkih socijalnih kompetencija u nastavi. Zaključuje se da navedene rezultate treba uvažiti pri daljnjim istraživanjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1041 - Potreba novog položaja učenika u nastavi i izvan nastave (Peko, Anđelka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek