Pregled bibliografske jedinice broj: 752904
Telefonsko savjetovanje kao oblik prevencije i intervencije u području zlostavljanja djece
Telefonsko savjetovanje kao oblik prevencije i intervencije u području zlostavljanja djece // Zbornik sažetaka - III. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine
Zagreb, Hrvatska, 2001. str. 125-125 (ostalo, nije recenziran, sažetak)
CROSBI ID: 752904 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Telefonsko savjetovanje kao oblik prevencije i intervencije u području zlostavljanja djece
(Telephone Counselling as Form of Prevention and Intervention in Child Abuse)
Autori
Buljan Flander, Gordana ; Rister, Mihaela ; Prvčić, Iva ; Karlović, Ana ; Sarađen, Melita ; Klapan, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka - III. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine
/ - , 2001, 125-125
Skup
Prevencija bolesti i promicanje zdravlja - stari problemi, novi izazovi
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 05.04.2001. - 07.04.2001
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
zlostavljanje; zanemarivanje; prevencija; Hrabri telefon
(abuse; neglect; prevention; Brave Phone)
Sažetak
Zlostavljanje i zanemarivanje predstavlja traumu koja na djecu ostavlja dugoročne posljedice, narušavajući njihov razvoj. Ovaj projekt bio je usmjeren na pružanje informacija i pomoći zlostavljanoj i/ili zanemarenoj djeci, kao i njihovim obiteljima. Glavni ciljevi projekta bili su: 1. osigurati lako dostupnu pomoć putem telefonske linije zlostavljanoj i zanemarenoj djeci, njihovim roditeljima te stručnjacima koji rade s djecom ; 2. omogućiti anonimno prijavljivanje slučajeva zlostavljanja MUP-u i Centru za socijalnu skrb ; 3. omogućiti uključivanje djece koja su bila zlostavljana u psihoterapijski tretman kako bi proradili traumu ; 4. podići javnu svijest djece i odraslih o problemu zlostavljanja djece. Ostvarivanje ciljeva omogućio je rad volontera Hrabrog telefona koji su posebno educirani za telefonsko savjetovanje i problematiku zlostavljanja i zanemarivanja djece. Telefonska linija radila je svakim radnim danom od 12 do 15 sati, a od listopada nadalje od 10 do 16 sati. Rezultate ovog programa te ostvarenje ciljeva potvrđuje stalan porast broja poziva koji pristižu na Hrabri telefon, pri čemu je ukupan broj pristiglih poziva u 1997. godini iznosio 47, dok je u 2000. godini zabilježeno ukupno 697 poziva. Putem telefonske linije prijavljeno je ukupno 74 novih slučajeva zlostavljanja djece tijekom 2000. godine. Analiza poziva pristiglih u 2000. godini pokazuje da se 19% poziva odnosi na fizičko zlostavljanje djece, 20% odnosi se na seksualno zlostavljanje djece, dok je u 23% poziva riječ o emocionalnom zlostavljanju djece. Zanemarivanje djece se navodi u 11% poziva. Pokazalo se da u najvećem broju slučajeva pomoć traže članovi uže obitelji i djeteta (50%), zatim susjedi i znanci (24%) te sama djeca (10%). Kako bi se podigla javna svijest i povećalo znanje o problemu zlostavljanja, napisano je i tiskano 6 edukativnih brošura namijenjenih djeci ili roditeljima. Tiskana su i dva plakata namijenjena djeci u osnovnim i srednjim školama. Edukativni materijali dijeljeni su djeci, roditeljima i stručnjacima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija