Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 752687

Kako ruke mogu pomoći jeziku i govoru - manualni znakovi i dijete s Downovim sindromom


Berglez, Mirela; Pribanić, Ljubica
Kako ruke mogu pomoći jeziku i govoru - manualni znakovi i dijete s Downovim sindromom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 1; 107-119 (domaća recenzija, članak, stručni)


CROSBI ID: 752687 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako ruke mogu pomoći jeziku i govoru - manualni znakovi i dijete s Downovim sindromom
(How can hands help language and speech – Manual communication and children with Down Syndrom)

Autori
Berglez, Mirela ; Pribanić, Ljubica

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 50 (2014), 1; 107-119

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
rana komunikacija ; potpomognut jezični razvoj ; manualni znakovi ; dijete s Downovim sindromom
(early communication ; supported language development ; manual signs ; child with Down Syndrome)

Sažetak
Znanstvena istraživanja potvrđuju da rana uporaba manulanih znakova u djece koja ne govore zbog različitih etioloških razloga donosi niz prednosti: stimulira razvoj socijalne interakcije i rane jezične sposobnosti, proširuje komunikacijske funkcije i razmjenjivanje informacija te tako dijete prikuplja iskustva i spoznaje o sebi i svijetu oko sebe. Naglašava se jačanje privrženosti između roditelja i djeteta, smanjuje se galama, plač, negodovanje. Veći broj djece s Downovim sindromom (DS) ima zakašnjeli govorno-jezični razvoj. Dijete s DS prije će usmjeriti pažnju na vizualni znak nego na govorni izričaj, što govori u prilog poticanja socijalne interakcije manualnim znakovima ; recepcija manualnih znakova potiče manualnu ekspresiju. U provedbi opisanog programa poticanja komunikacije manualnim znakovima u okviru rane intervencije željeli smo provjeriti učinkovitost poticanja komunikacije manualnim znakovima uz istovremeno izgovaranje iskaza. Pretpostavka je bila da će dijete najprije početi koristiti manualni znak u komunikacijske svrhe, a zatim će se iz određenog znaka razviti govorena riječ, odnosno rečenica. Spremnost roditelja i šire obitelji na prihvaćanje takvog sredstva komunikacije ključno je za djetetovu dobrobit u usvajanju jezika i govora te svih ostalih aspekata razvoja. Počelo se s deset manualnih znakova koji su roditeljima bili važni za komunikaciju s djetetom. Program se provodio intenzivno jednu školsku godinu, u obiteljskoj kući jedan puta tjedno 60 minuta. Zaključno se može reći da je dijete od 80 manualnih znakova, koji su postupno uvođeni, počelo koristiti u govornom izričaju njih 21 u komunikacijske svrhe nakon 10 mjeseci aktivnog poticanja. Manualni znakovi bili su dobro komunikacijsko sredstvo za ovo dijete u njegovom predjezičnom razdoblju te su potaknuli i jezično- govornu ekspresiju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ljubica Pribanić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Berglez, Mirela; Pribanić, Ljubica
Kako ruke mogu pomoći jeziku i govoru - manualni znakovi i dijete s Downovim sindromom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 1; 107-119 (domaća recenzija, članak, stručni)
Berglez, M. & Pribanić, L. (2014) Kako ruke mogu pomoći jeziku i govoru - manualni znakovi i dijete s Downovim sindromom. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (1), 107-119.
@article{article, author = {Berglez, Mirela and Pribani\'{c}, Ljubica}, year = {2014}, pages = {107-119}, keywords = {rana komunikacija, potpomognut jezi\v{c}ni razvoj, manualni znakovi, dijete s Downovim sindromom}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {50}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Kako ruke mogu pomo\'{c}i jeziku i govoru - manualni znakovi i dijete s Downovim sindromom}, keyword = {rana komunikacija, potpomognut jezi\v{c}ni razvoj, manualni znakovi, dijete s Downovim sindromom} }
@article{article, author = {Berglez, Mirela and Pribani\'{c}, Ljubica}, year = {2014}, pages = {107-119}, keywords = {early communication, supported language development, manual signs, child with Down Syndrome}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {50}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {How can hands help language and speech – Manual communication and children with Down Syndrom}, keyword = {early communication, supported language development, manual signs, child with Down Syndrome} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font