Pregled bibliografske jedinice broj: 752627
Začarani krug romskog obrazovnog napretka.
Začarani krug romskog obrazovnog napretka. // Obrazovanje za interkulturalizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural Education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 47-47 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 752627 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Začarani krug romskog obrazovnog napretka.
(The vicious circle of the Roma educational progress.)
Autori
Marić, Svjetlana ; Popović, Željko ; Bogut, Irella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural Education : The Position of Roma in Education
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 47-47
ISBN
978-953-6965-34-2
Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = The Position of Roma in Education
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Romi ; obrazovanje romske djece ; obrazovna isključenost
(Roma ; education of Roma children ; educational exclusion)
Sažetak
Društveni i kulturni položaj Roma u većini europskih zemalja, pa i u Hrvatskoj nije zadovoljavajući, uvjeti stanovanja i zdravstvena zaštita su neprimjereni, nezaposlenost vrlo velika, a uključenost u obrazovni sustav je vrlo niska. U radu je istaknut i analiziran problem uključivanja romske djece u državni obrazovni sustav s posebnim naglaskom na Osječko-baranjsku županiju te su, pored drugih uzroka, kao glavni uočeni slabi socijalni i ekonomski uvjeti života. U posljednje je vrijeme vidljiv pozitivan trend upisa romske djece u osnovne škole pa je izražen optimizam prema poboljšanju položaja Roma u društvu. Stjecanje obrazovanja u dogledno vrijeme moglo bi im omogućiti izlazak iz “začaranog kruga” u kojemu je obrazovanje bilo onemogućeno ili usporeno prvenstveno lošim socioekonomskim uvjetima, a nizak socioekonomski status posljedica niske razine obrazovanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija, Demografija
Napomena
Sažetak je objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek