Pregled bibliografske jedinice broj: 752514
KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU
KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU // Život i škola, LIX (2013), 30; 156-171 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 752514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU
(THE CONCEPTUAL APPROACH TO TEACHING AND DEFINITION OF MACRO-CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR BIOLOGY)
Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana
Izvornik
Život i škola (0044-4855) LIX
(2013), 30;
156-171
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
biologija; koncepti; konceptualni pristup poučavanju; makrokonceptni okvir
(biology; concepts; conceptually-oriented approach to teaching; macro-conceptual framework)
Sažetak
U poučavanju biologije sve je veći naglasak na konceptualno razumijevanje pa je aktualna tema u istraživanju nastave biologije definiranje makrokonceptnog okvira koji bi tome trebao pridonijeti. Rad prikazuje postojeće prijedloge makrokonceptih okvira različitih autora i predstavlja vlastiti prijedlog. U sklopu projekta MZOŠ-a Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije predložen je okvir od šest makrokoncepata (ustrojstvo živih bića, energija, ravnoteža, raznolikost, međuovisnost i razmnožavanje) koji su osnova za razumijevanje biologije, a prisutni su u postojećim nastavnim programima. Kako bi se utvrdila zastupljenost makrokoncepata i koncepata unutar pitanja po razredima te između razreda, dvadeset nastavnika osnovnih škola i gimnazija uključeno je u sastavljanje pitanja prema predloženom makrokonceptnom okviru. Analizom je utvrđena neravnomjerna zastupljenost pitanja povezanih s pojedinim makrokonceptima i konceptima po razredima i između njih. Pretpostavka je da nastavnici učenicima postavljaju pitanja za nastavne sadržaje kojima poklanjaju veću pažnju i koje smatraju važnim u poučavanju, rezultati ukazuju na nejednaku i često nedovoljnu zastupljenost određenih makrokoncepata u pojedinim razredima, vjerojatno i stoga što ih nastavnici ne prepoznaju u sadržajnoj usmjerenosti nastavnog programa. Definirani okvir pokazao se svrhovit za poučavanje biologije, a ostavlja mogućnost za prilagodbu te bi trebao poslužiti za izradu suvremenog nastavnog kurikula biologije čija orijentacija ne bi bili sadržaji, već konceptualni pristup poučavanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA - Modern Language Abstracts
- EBSCO Publishing, Ulrich Serials Analysis System, Emerald Management Reviews database