Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 752514

KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU


Lukša, Žaklin; Radanović, Ines; Garašić, Diana
KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU // Život i škola, LIX (2013), 30; 156-171 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 752514 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU
(THE CONCEPTUAL APPROACH TO TEACHING AND DEFINITION OF MACRO-CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR BIOLOGY)

Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Garašić, Diana

Izvornik
Život i škola (0044-4855) LIX (2013), 30; 156-171

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
biologija; koncepti; konceptualni pristup poučavanju; makrokonceptni okvir
(biology; concepts; conceptually-oriented approach to teaching; macro-conceptual framework)

Sažetak
U poučavanju biologije sve je veći naglasak na konceptualno razumijevanje pa je aktualna tema u istraživanju nastave biologije definiranje makrokonceptnog okvira koji bi tome trebao pridonijeti. Rad prikazuje postojeće prijedloge makrokonceptih okvira različitih autora i predstavlja vlastiti prijedlog. U sklopu projekta MZOŠ-a Kompetencije učenika u nastavi prirode i biologije predložen je okvir od šest makrokoncepata (ustrojstvo živih bića, energija, ravnoteža, raznolikost, međuovisnost i razmnožavanje) koji su osnova za razumijevanje biologije, a prisutni su u postojećim nastavnim programima. Kako bi se utvrdila zastupljenost makrokoncepata i koncepata unutar pitanja po razredima te između razreda, dvadeset nastavnika osnovnih škola i gimnazija uključeno je u sastavljanje pitanja prema predloženom makrokonceptnom okviru. Analizom je utvrđena neravnomjerna zastupljenost pitanja povezanih s pojedinim makrokonceptima i konceptima po razredima i između njih. Pretpostavka je da nastavnici učenicima postavljaju pitanja za nastavne sadržaje kojima poklanjaju veću pažnju i koje smatraju važnim u poučavanju, rezultati ukazuju na nejednaku i često nedovoljnu zastupljenost određenih makrokoncepata u pojedinim razredima, vjerojatno i stoga što ih nastavnici ne prepoznaju u sadržajnoj usmjerenosti nastavnog programa. Definirani okvir pokazao se svrhovit za poučavanje biologije, a ostavlja mogućnost za prilagodbu te bi trebao poslužiti za izradu suvremenog nastavnog kurikula biologije čija orijentacija ne bi bili sadržaji, već konceptualni pristup poučavanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ines Radanović (autor)

Avatar Url Diana Garašić (autor)

Avatar Url Žaklin Lukša (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Lukša, Žaklin; Radanović, Ines; Garašić, Diana
KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU // Život i škola, LIX (2013), 30; 156-171 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Lukša, Ž., Radanović, I. & Garašić, D. (2013) KONCEPTUALNI PRISTUP POUČAVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU. Život i škola, LIX (30), 156-171.
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2013}, pages = {156-171}, keywords = {biologija, koncepti, konceptualni pristup pou\v{c}avanju, makrokonceptni okvir}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {LIX}, number = {30}, issn = {0044-4855}, title = {KONCEPTUALNI PRISTUP POU\v{C}AVANJU UZ DEFINIRANJE MAKROKONCEPTNOG OKVIRA ZA BIOLOGIJU}, keyword = {biologija, koncepti, konceptualni pristup pou\v{c}avanju, makrokonceptni okvir} }
@article{article, author = {Luk\v{s}a, \v{Z}aklin and Radanovi\'{c}, Ines and Gara\v{s}i\'{c}, Diana}, year = {2013}, pages = {156-171}, keywords = {biology, concepts, conceptually-oriented approach to teaching, macro-conceptual framework}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola}, volume = {LIX}, number = {30}, issn = {0044-4855}, title = {THE CONCEPTUAL APPROACH TO TEACHING AND DEFINITION OF MACRO-CONCEPTUAL FRAMEWORK FOR BIOLOGY}, keyword = {biology, concepts, conceptually-oriented approach to teaching, macro-conceptual framework} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA - Modern Language Abstracts
  • EBSCO Publishing, Ulrich Serials Analysis System, Emerald Management Reviews database





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font