Pregled bibliografske jedinice broj: 752350
Slika nastavnika u dnevnim novinama
Slika nastavnika u dnevnim novinama // Knjiga sažetaka 16.godišnje konferencije hrvatskih psihologa / Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena (ur.).
Poreč: Gipa d.o.o., 2008. str. 125-126 (poster, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 752350 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Slika nastavnika u dnevnim novinama
(Image of teachers in daily newspapers)
Autori
Kolega, Maja ; Hrpka, Hana ; Buljan Flander, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka 16.godišnje konferencije hrvatskih psihologa
/ Hadžiselimović, Dževdet ; Kolesarić, Vladimir ; Pregrad, Jasenka ; Plavšić, Marlena - Poreč : Gipa d.o.o., 2008, 125-126
ISBN
978-953-95206-2-3
Skup
16.godišnje konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija-mediji-etika
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 01.10.2008. - 04.10.2008
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastavnici; analiza sadržaja; dnevne novine; mediji
(teachers; content analysis; daily newspapers; media)
Sažetak
Mediji nedvojbeno imaju veliki utjecaj na društvo, stvarajući ''društveno mišljenje'' te potičući javna razmišljanja i debate. Međutim, utjecaj medija na kreiranje statusa nastavničkog zvanja malo je istražena u znanstvenim krugovima. Stoga, cilj ovog istraživanja je utvrditi u kojim situacijama se najčešće izvještava o nastavnicima u dnevnim medijima, s naglaskom na kontekst u kojemu se pojavljuju (pozitivan ili negativan). Metodom analize sadržaja analizirali smo dnevne novine Večernji list, Novi list i Slobodnu Dalmaciju u 2006. godini. Kao jedinicu sadržaja uzeli smo svaki članak koji spominje nastavnike u bilo kojem kontekstu, ili su nastavnici autori komentara i mišljenja, tj. subjekti intervjua. Članak smo definirali kao svaku samostalnu tekstualnu i tekstualno-grafičku cjelinu, bez obzira na veličinu, u kojem se spominje nastavnik. Kako bi se podaci kvantitativno izrazili, izmjerena je površina svakog priloga u cm2. Izračunali smo površine s obzirom na prethodno definirane kategorije i vidjeli postoje li razlike u površinama i frekvenciji s obzirom na temu koja se obrađuje, rubrike dnevnih novina u kojima se najčešće pojavljuju takvi članci, kontekst (pozitivan, negativan, neutralan ili balansiran), spol aktera (muško, žensko, nedefiniran) i odnosa prema akteru (pozitivan, negativan, neutralan i balansiran), školu (osnovna, srednja, visoka) ili prostorno određenje (Hrvatska, svijet). Na kraju smo usporedili ta tri lista s obzirom na zastupljenost u kojima se spominju nastavnici, odnos prema nastavnicima i kontekst u kojemu se spominju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija