Pregled bibliografske jedinice broj: 752023
Interkulturna dimenzija školskog kurikuluma
Interkulturna dimenzija školskog kurikuluma // Školski kurikulum: teorijski i praktični aspekti / Baranović, Branislava (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2015. str. 87-114
CROSBI ID: 752023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturna dimenzija školskog kurikuluma
(The intercultural dimension of the school curriculum)
Autori
Puzić, Saša ; Matić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Školski kurikulum: teorijski i praktični aspekti
Urednik/ci
Baranović, Branislava
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2015
Raspon stranica
87-114
ISBN
978-953-6218-63-9
Ključne riječi
školski kurikulum, interkulturno obrazovanje, Nacionalni okvirni kurikulum, interkulturna kompetencija, školski projekti s interkulturnom dimenzijom
(school curriculum, intercultural education, the National curriculum framework, intercultural competence, school projects with an intercultural dimension)
Sažetak
U radu se analizira način na koji škole u svojim kurikulumima primjenjuju interkulturalizam kako je definiran u Nacionalnom okvirnom kurikulumu. Nakon teorijskog uvoda, analizirani su kurikulumi pet škola iz različitih dijelova Hrvatske koji su izrađeni u okviru projekta Razvoj kurikulumske kulture: Osnaživanje škola za razvoj i implementaciju školskog kurikuluma. Rezultati ukazuju da se u analiziranim školskim kurikulumima interkulturno obrazovanje operacionalizira na različite načine, ovisno o specifičnosti škole i sredine u kojoj škola djeluje. Stoga ono pokriva različite teme kao što su npr. upoznavanje sredozemnih kultura, romske kulture, islama i židovstva, suradnju sa školama iz susjednih zemalja i sl. U većini analiziranih kurikuluma vidljiva je neravnomjerna zastupljenost komponenti interkulturne kompetencije, pri čemu je dominantan razvoj njezine kognitivne komponente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb