Pregled bibliografske jedinice broj: 751553
Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvtaskih vina u marketinške svrhe
Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvtaskih vina u marketinške svrhe // Unapređenje vinogradarstva i vinarstva nakon ulaska Republike Hrvatske u EU
Požega, Hrvatska, 2014. str. ----- (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 751553 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje saznanja o polifenolnom profilu hrvtaskih vina u marketinške svrhe
(Using knowledge of the polyphenolic profile of Croatian wines for the marketing purpose)
Autori
Rastija, Vesna ; Mihaljević, Kristina, Drenjančević, Mato ; Jukić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Unapređenje vinogradarstva i vinarstva nakon ulaska Republike Hrvatske u EU
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 20.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
polifenoli ; hrvatska vina ; funkcionalna hrana ; marketing
(polyphenols ; Croatian wine ; functional food ; marketing)
Sažetak
Umjerena i redovita konzumacija vina povezana je s brojnim blagotvornim učincima vina na zdravlje čovjeka. Ti učinci su povezani s polifenolnim supstancijama iz vina koje imaju najsnažniji utjecaj na bolesti srca i krvnih žila. Polifenolne sastavnice vina su također zaslužne za antikancerogeno, neuroprotektivno i antidijabetičko djelovanje. Na temelju toga, vino, posebice crno može se smatrati funkcionalnom hranom koja ima i dokazano farmakološko djelovanje. Hrvatska obiluje vinorodnim područjima i kvalitetnim vinima, ali su te činjenice slabo iskorištene u marketinške svrhe. Crna vina iz Srednje i Južne Dalmacije imaju najveći sadržaj polifenola, što se pripisuje povoljnijim klimatskim uvjetima koji uvelike utječu na formiranje tih tvari u grožđu tijekom zriobe. Međutim, neka vina iz kontinentalne Hrvatske svojom kvalitetom ne zaostaju za dalmatinskim vinima. Naša vina se moraju istaknuti iz mase stranih, uvoznih vina koja su mahom jeftinija, ali ne nužno i slabije kvalitete od hrvatskih te privući kupca i u našoj zemlji, a posebice u inozemstvu. Navedene činjenice treba maksimalno iskoristiti u strategiji prodaje, distribucije, promocije i marketinga hrvatskih vina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemija, Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet agrobiotehničkih znanosti Osijek