Pregled bibliografske jedinice broj: 751178
Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji
Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), XX. - posebno izdanje (2014), 21-50 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 751178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji
(Application of ABC method in the analysis of profitability of customers in the hotel industry)
Autori
Hladika, Mirjana
Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet) (1840-3255) XX. - posebno izdanje
(2014);
21-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
upravljanje troškovima ; ABC metoda ; analiza profitabilnosti kupaca ; donošenje odluka ; hotelska industrija
(cost management ; ABC method ; the analysis of the profitability of customers ; decision-making ; hospitality)
Sažetak
Tradicionalno su menadžeri zahtijevali interne izvještaje i informacije o profitabilnosti pojedinog proizvoda ili grupe proizvoda dok se u suvremenim uvjetima poslovanja za potrebe donošenja odluka menadžeri primarno oslanjaju na analizu profitabilnosti pojedinog kupca ili grupe kupaca. Analiza profitabilnosti kupaca osigurava informacije neophodne u identifikaciji i određivanju kupaca koje treba potencirati zbog njihove profitabilnosti u odnosu na kupce koje treba izbjegavati zbog njihove neprofitabilnosti te osigurava informacije neophodne u donošenju strateških odluka. Primjena analize profitabilnosti kupaca doprinosi poboljšanju strateškog odlučivanja budući da pruža informacije korisne za donošenje odluka vezanih uz kupce uključujući odluke o cijenama, popustima i marketinške odluke. Učinkovit sustav upravljanja odnosima s kupcima u cilju povećanja zadovoljstva kupaca usmjerava aktivnosti menadžera prema povećanju profitabilnosti kupaca što izravno dovodi do povećanja profitabilnosti poduzeća kao cjeline. U cilju poboljšanja kvalitete sveukupnih upravljačkih procesa, a posebno upravljanja troškovima, tijekom posljednjih desetljeća napušta se primjena tradicionalnih sustava obračuna troškova te se sve više potiče implementacija ABC metode, kao suvremenog pristupa obračunu troškova koji, zbog sveobuhvatnih informacija o troškovima pojedinih procesa, doprinosi poboljšanju kvalitete upravljačkih odluka, omogućava bolju kontrolu i nadzor nad općim troškovima te omogućava preciznije i točnije određivanje cijena pojedinih proizvoda i usluga. Zbog svojih brojnih prednosti, ABC metoda se sve više koristi i u analizi profitabilnosti kupaca. Cilj rada je ukazati na značaj i potrebu za analizom profitabilnosti kupaca u aktualnim uvjetima poslovanja sa svrhom identifikacije i razlikovanja profitabilnih od neprofitabilnih kupaca te korištenje tih informacija u odlučivanju. U radu se sustavno istražuje primjena i značaj ABC metode u identifikaciji aktivnosti povezanih s kupcem u cilju bolje alokacije neproizvodnih troškova poput troškova marketinga, prodaje, distribucije i administracije. Iz navedenog proizlazi temeljni cilj istraživanja koji obuhvaća postavljanje teorijskog okvira i koncepta za primjenu ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji. U istraživanju se prvenstveno koriste relevantni sekundarni izvori podataka koji se obrađuju primjenom temeljnih znanstveno- istraživačkih metoda koje uključuju metodu indukcije i dedukcije, metodu analize i sinteze, metodu kompilacije i komparacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Journal of Economic Literature
- e-JEL, EconLit, EBSCO