Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 751178

Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji


Hladika, Mirjana
Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), XX. - posebno izdanje (2014), 21-50 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 751178 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji
(Application of ABC method in the analysis of profitability of customers in the hotel industry)

Autori
Hladika, Mirjana

Izvornik
Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet) (1840-3255) XX. - posebno izdanje (2014); 21-50

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
upravljanje troškovima ; ABC metoda ; analiza profitabilnosti kupaca ; donošenje odluka ; hotelska industrija
(cost management ; ABC method ; the analysis of the profitability of customers ; decision-making ; hospitality)

Sažetak
Tradicionalno su menadžeri zahtijevali interne izvještaje i informacije o profitabilnosti pojedinog proizvoda ili grupe proizvoda dok se u suvremenim uvjetima poslovanja za potrebe donošenja odluka menadžeri primarno oslanjaju na analizu profitabilnosti pojedinog kupca ili grupe kupaca. Analiza profitabilnosti kupaca osigurava informacije neophodne u identifikaciji i određivanju kupaca koje treba potencirati zbog njihove profitabilnosti u odnosu na kupce koje treba izbjegavati zbog njihove neprofitabilnosti te osigurava informacije neophodne u donošenju strateških odluka. Primjena analize profitabilnosti kupaca doprinosi poboljšanju strateškog odlučivanja budući da pruža informacije korisne za donošenje odluka vezanih uz kupce uključujući odluke o cijenama, popustima i marketinške odluke. Učinkovit sustav upravljanja odnosima s kupcima u cilju povećanja zadovoljstva kupaca usmjerava aktivnosti menadžera prema povećanju profitabilnosti kupaca što izravno dovodi do povećanja profitabilnosti poduzeća kao cjeline. U cilju poboljšanja kvalitete sveukupnih upravljačkih procesa, a posebno upravljanja troškovima, tijekom posljednjih desetljeća napušta se primjena tradicionalnih sustava obračuna troškova te se sve više potiče implementacija ABC metode, kao suvremenog pristupa obračunu troškova koji, zbog sveobuhvatnih informacija o troškovima pojedinih procesa, doprinosi poboljšanju kvalitete upravljačkih odluka, omogućava bolju kontrolu i nadzor nad općim troškovima te omogućava preciznije i točnije određivanje cijena pojedinih proizvoda i usluga. Zbog svojih brojnih prednosti, ABC metoda se sve više koristi i u analizi profitabilnosti kupaca. Cilj rada je ukazati na značaj i potrebu za analizom profitabilnosti kupaca u aktualnim uvjetima poslovanja sa svrhom identifikacije i razlikovanja profitabilnih od neprofitabilnih kupaca te korištenje tih informacija u odlučivanju. U radu se sustavno istražuje primjena i značaj ABC metode u identifikaciji aktivnosti povezanih s kupcem u cilju bolje alokacije neproizvodnih troškova poput troškova marketinga, prodaje, distribucije i administracije. Iz navedenog proizlazi temeljni cilj istraživanja koji obuhvaća postavljanje teorijskog okvira i koncepta za primjenu ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji. U istraživanju se prvenstveno koriste relevantni sekundarni izvori podataka koji se obrađuju primjenom temeljnih znanstveno- istraživačkih metoda koje uključuju metodu indukcije i dedukcije, metodu analize i sinteze, metodu kompilacije i komparacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Hladika (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Hladika, Mirjana
Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji // Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), XX. - posebno izdanje (2014), 21-50 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Hladika, M. (2014) Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji. Zbornik radova (Sveučilište u Mostaru. Ekonomski fakultet), XX. - posebno izdanje, 21-50.
@article{article, author = {Hladika, Mirjana}, year = {2014}, pages = {21-50}, keywords = {upravljanje tro\v{s}kovima, ABC metoda, analiza profitabilnosti kupaca, dono\v{s}enje odluka, hotelska industrija}, journal = {Zbornik radova (Sveu\v{c}ili\v{s}te u Mostaru. Ekonomski fakultet)}, volume = {XX. - posebno izdanje}, issn = {1840-3255}, title = {Primjena ABC metode u analizi profitabilnosti kupaca u hotelskoj industriji}, keyword = {upravljanje tro\v{s}kovima, ABC metoda, analiza profitabilnosti kupaca, dono\v{s}enje odluka, hotelska industrija} }
@article{article, author = {Hladika, Mirjana}, year = {2014}, pages = {21-50}, keywords = {cost management, ABC method, the analysis of the profitability of customers, decision-making, hospitality}, journal = {Zbornik radova (Sveu\v{c}ili\v{s}te u Mostaru. Ekonomski fakultet)}, volume = {XX. - posebno izdanje}, issn = {1840-3255}, title = {Application of ABC method in the analysis of profitability of customers in the hotel industry}, keyword = {cost management, ABC method, the analysis of the profitability of customers, decision-making, hospitality} }

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Journal of Economic Literature
  • e-JEL, EconLit, EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font