Pregled bibliografske jedinice broj: 750956
Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse
Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse // Depresija u stoljeću uma
Zagreb, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 750956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse
(Prevention of suicidal behavior in children: experiences from school practice)
Autori
Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Depresija u stoljeću uma
/ - Zagreb, 2015
Skup
4. hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.02.2015. - 28.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
samoubojstvo/suicid; prevencija suicida; djeca; adolescenti; škola
(suicide; suicide prevention; school; children; adolescents)
Sažetak
Unazad nekoliko desetljeća sve su brojnija istraživanja u svijetu kojima se pokušava razumjeti, definirati i objasniti dječje i adolescentsko suicidalno ponašanje, posebice prepoznavanje presuicidalnih simptoma. S obzirom na predviđanja da će do 2020. godine u svijetu biti milijun i pol samoubojstava na godinu od kojih sve više (pre)adolescentskih, prevencija suicida je prioritetan zadatak javnog zdravstva i čitavog društva. Iskustva iz anglosaksonskih zemalja potvrđuju da postoji nekoliko načina primarne i sekundarne prevencije suicida u osnovnim i srednjim školama. Pritom, stručnjaci mentalnoga zdravlja za učinkovitu borbu protiv suicida i destigmatizaciju naglašavaju pravilno i dovoljno dugotrajno izvođenje takvih programa prevencije kao i njihovo sinergijsko, zajedničko djelovanje. Školsko okružje omogućava brojne načine prevencije suicida od kojih su najčešći: - utvrđivanje/otkrivanje razine suicidalnog rizika učenika (grupnom uporabom standardiziranih dijagnostičkih mjernih instrumenata u razredima, primjenom individualnih razgovora i povezivanjem s obitelji učenika te ustanovama mentalnog zdravlja) ; - psihoedukacija za različite subgrupe u školi (za učenike, roditelje, liječnike školske medicine i cjelokupno školsko osoblje) ; - obrazovanje i jačanje mreže tzv. vratara (engl. gatekeeper) educiranih neprofesionalaca (volontera) pomagača (školskih vršnjaka-tinejdžera i/ili odraslih pomagača (učitelja, nastavnika, pedagoga, psihologa) ; - te kontinuirana uporaba treninga socijalnih vještina (vođenjem radionica aktivnog slušanja, asertivnosti, emocionalne pismenosti, rješavanja sukoba nenasilnim metodama i sl.). Iako dio stručnjaka pomagačkih profesija programe prevencije suicida u školama smatraju kontroverznom temom, ipak prevladava stajalište o važnosti implementacije (što konkretnijih) procedura u školske kurikulume. Smatra se da bi tako institucionalizirane sveobuhvatne strategije prevencije pridonijele mobiliziranju i održavanju kontinuiteta pomaganja u školama, posebice brojnim učenicima s poteškoćama koji sami ne traže pomoć.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Aleksandra Mindoljević Drakulić
(autor)