Pregled bibliografske jedinice broj: 750882
Sustav za podršku razvoju edukacijskih aplikacija zasnovanih na potpomognutoj komunikaciji
Sustav za podršku razvoju edukacijskih aplikacija zasnovanih na potpomognutoj komunikaciji // Proceedings of the 36th International ICT Convention MIPRO 2013 / Biljanovic, Petar et al. (ur.).
Rijeka: Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2013. str. 1659-1664 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 750882 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sustav za podršku razvoju edukacijskih aplikacija zasnovanih na potpomognutoj komunikaciji
(Support System for Development of Educational Applications Based on Augmentative and Alternative Communication)
Autori
Brtan, Šimo ; Perić, Dijana ; Hemar, Bruno ; Tomić, David ; Novak, Hrvoje ; Kompes, Želimir ; Vodopijak, Tomislav ; Vukovic, Marin ; Zagajšek, Barbara ; Car, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Proceedings of the 36th International ICT Convention MIPRO 2013
/ Biljanovic, Petar et al. - Rijeka : Hrvatska udruga za informacijsku i komunikacijsku tehnologiju, elektroniku i mikroelektroniku - MIPRO, 2013, 1659-1664
ISBN
978-953-233-076-2
Skup
36th International ICT Convention MIPRO 2013 - MIPRO JUNIOR
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 20.05.2013. - 24.05.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
potpomognuta komunikacija; ICT; autizam
(augmentative and alternative communication; ICT; autism)
Sažetak
Potpomognuta komunikacija omogućuje dopunu ili potpunu zamjenu govora i/ili pisanja primjenom simbola, pri čemu se komunikacija ostvaruje kombiniranjem simbola, odnosno grafičkih entiteta koji predstavljaju stvari i pojave iz svakodnevnog života. Edukacijske usluge zasnovane na potpomognutoj komunikaciji mogu djelomično zamijeniti ili nadopuniti postupke podučavanja osoba sa složenim komunikacijskim potrebama. Za prevladavanje problema raznovrsnosti tehnoloških platformi za razvoj i implementaciju usluga te nehomogenosti korisnika, ove usluge trebaju biti interoperabilne i dinamički prilagođene korisnikovim mogućnostima. Rad opisuje sustav za podršku razvoju edukacijskih aplikacija zasnovanih na potpomognutoj komunikaciji. Cilj sustava je razvoj višestruko iskoristivih programskih komponenti za kreiranje i upravljanje edukacijskim sadržajem, nagradama i personaliziranom galerijom simbola. Primarni logički fokus sustava stavljen je na podatke o pojedinom korisniku, odnosno mogućnost kreiranja korisničkih profila koji bi se odnosili na pojedinog korisnika edukacijske aplikacije. Kako bi se omogućio razvoj novih edukacijskih aplikacija koje bi koristile podatke o pojedinom korisniku, implementiran je sustav s dva klijenta (web i android) te pozadinskom komponentom predstavljenom kroz web servise i bazu podataka. Pozadinska jezgra sustava za podršku personaliziranoj uporabi koristi univerzalni način komunikacije s klijentima razvijanim na bilo kojoj platformi. Ovim konceptom omogućeno je da svaka sljedeća edukacijska aplikacija (klijent) može koristiti već prikupljene podatke o pojedinom korisniku te će time sam razvoj aplikacije biti znatno ubrzan. U radu je predstavljena aplikacija edukacijska aplikacija za učenje riječi po Applied Behaviour Analysis metodi podučavanja i njezina integracija sa sustavom .
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb