Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 750853

Pregled kognitivnih i motivacijskih čimbenika pisanja


Nikčević-Milković, Anela
Pregled kognitivnih i motivacijskih čimbenika pisanja // Psihologijske teme, 23 (2014), 2; 189-208 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 750853 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pregled kognitivnih i motivacijskih čimbenika pisanja
(Rewiev of cognitive and motivative factors in writing)

Autori
Nikčević-Milković, Anela

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 23 (2014), 2; 189-208

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
pisanje; kognitivni i motivacijski čimbenici pisanja; poučavanje
(writing; cognitive and motivational factors of writing; teaching)

Sažetak
Pisanje kao stvaranje ili oblikovanje teksta kognitivno je i motivacijski vrlo kompleksna i zahtjevna ljudska aktivnost. Proučava se u okviru kognitivne psihologije te psihologije obrazovanja u cilju uspješnijeg poučavanja pisanja. Uspješnost pisanja koja se najčešće mjeri kroz kvalitetu napisanih tekstova ili pojedine njegove komponente, rezultat je integracije kognitivnih, metakognitivnih, motivacijskih, emocionalnih i kontekstualnih čimbenika u međusobno vrlo složenim interakcijama i vezama. Novija istraživanja u području koriste složenu analitičku metodologiju te kombiniraju različite kvalitativne i kvantitativne pristupe. Najčešće korištena metoda istraživanja analiza je verbalnih protokola. Od 80-tih godina 20. stoljeća do danas brojna su istraživanja kognitivnih čimbenika pisanja, a temeljem njihovih rezultata nastaju sve složeniji kognitivni modeli koji ističu važnost pojedinih procesa, odnosno strategija pisanja. Planiranje i ispravljanje teksta među najvažnijim su procesima pisanja. Motivacija za pisanje kao psihološki konstrukt počela se istraživati krajem prošlog stoljeća, a njezina regulacija obuhvaća motivacijska vjerovanja poput: ciljnih orijentacija, očekivanja uspjeha, osjećaja samoefikasnosti, vjerovanja u vrijednost zadataka pisanja, osobnog ili intrinzičnog interesa za ove zadatke, slike o sebi u ovom području te anksioznosti u zadacima pisanja. Istraživanja procesa pisanja u Hrvatskoj su tek u začetku te je potrebno provesti daljnja istraživanja. Poučavanje pisanja kao važnog medija razvoja mišljenja trebalo bi revidirati u hrvatskom obrazovnom kontekstu prema preporukama kognitivnog i socijalno-konstruktivističkog pristupa učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Anela Nikčević-Milković (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Nikčević-Milković, Anela
Pregled kognitivnih i motivacijskih čimbenika pisanja // Psihologijske teme, 23 (2014), 2; 189-208 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Nikčević-Milković, A. (2014) Pregled kognitivnih i motivacijskih čimbenika pisanja. Psihologijske teme, 23 (2), 189-208.
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2014}, pages = {189-208}, keywords = {pisanje, kognitivni i motivacijski \v{c}imbenici pisanja, pou\v{c}avanje}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {23}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Pregled kognitivnih i motivacijskih \v{c}imbenika pisanja}, keyword = {pisanje, kognitivni i motivacijski \v{c}imbenici pisanja, pou\v{c}avanje} }
@article{article, author = {Nik\v{c}evi\'{c}-Milkovi\'{c}, Anela}, year = {2014}, pages = {189-208}, keywords = {writing, cognitive and motivational factors of writing, teaching}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {23}, number = {2}, issn = {1332-0742}, title = {Rewiev of cognitive and motivative factors in writing}, keyword = {writing, cognitive and motivational factors of writing, teaching} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsycINFO
  • EBSCO (Academic Search Complete, Central & Eastern European Academic Source)
  • Scopus
  • DOAJ
  • ProQuest
  • ERIH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font