Pregled bibliografske jedinice broj: 750849
Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod učenika osnovnoškolske dobi
Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod učenika osnovnoškolske dobi // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 4; 375-398 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 750849 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost komponenti samoregulacije učenja sa
školskim uspjehom i zadovoljstvom sa školom kod
učenika osnovnoškolske dobi
(Connection components of self-regulated learning
and academic success and satisfaction with school
in primary school pupils)
Autori
Nikčević-Milković, Anela ; Biljan, Elvira ; Jerković, Ana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 155
(2014), 4;
375-398
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
samoregulacija učenja ; strategije učenja ; samoefikasnost ; samopoštovanje ; objektivan školski uspjeh učenika ; zadovoljstvo školom
(self-regulated learning ; learning strategies ; self-efficacy ; self-esteem ; objective scholastic achievement ; satisfaction with school)
Sažetak
Svrha rada bila je ispitati razlike u nekim komponentama samoregulacije učenja (strategije učenja, samoefikasnost, samopoštovanje) po dobi i spolu, povezanost tih komponenata sa školskim ocjenama i zadovoljstvom školom te ispitati koliko navedene komponente samoregulacije učenja mogu predvidjeti objektivni školski uspjeh učenika (izražen školskim ocjenama) i zadovoljstvo školom. Istraživanje je provedeno na 178 učenika 5-ih i 8- ih razreda jedne osnovne škole. Rezultati istraživanja pokazuju da postoji statistički značajna razlika u samoregulaciji učenja s obzirom na dob učenika. Učenici srednje osnovnoškolske dobi (razvojnog perioda srednjeg djetinjstva) statistički značajno više koriste strategije dubinskog i površinskog procesiranja informacija u odnosu na učenike starije osnovnoškolske dobi (razvojnog perioda rane adolescencije ili puberteta) koji statistički značajno više koriste strategije samohendikepiranja. Socijalna, akademska i emocionalna samoefikasnost statistički je značajno viša kod učenika srednje osnovnoškolske dobi u odnosu na učenike starije osnovnoškolske dobi. Samopoštovanje je statistički značajno više kod učenika starije osnovnoškolske dobi u odnosu na učenike srednje osnovnoškolske dobi te kod učenica u odnosu na učenike, koje pokazuju i statistički značajno bolji objektivni školski uspjeh i veće zadovoljstvo školom. Kod učenika srednje osnovnoškolske dobi samopoštovanje i samoefikasnost su značajni prediktori objektivnog školskog uspjeha i zadovoljstva školom kao kriterija, dok je kod učenika starije osnovnoškolske dobi značajan negativan prediktor strategija učenja za kriterij zadovoljstva školom. Za razvoj samoregulacije učenja kod učenika vrlo su važni njihovi nastavnici koji bi uz pomoć stručnih suradnika u školama trebali znati kako učenike poučavati vještinama samoregulacije. O ovim vještinama svi budući nastavnici bi trebali biti poučavani u okviru svoje visokoškolske naobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts
- Linguistics & Language Behavior Abstracts
- EBSCO
- ERA
- Hrčak