Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 750773

Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike


Velki, Tena; Kuterovac Jagodić, Gordana; Antunović, Ana
Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike // Suvremena psihologija, 17 (2014), 2; 151-166 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 750773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike
(Development and validation of Croatian school climate survey for students)

Autori
Velki, Tena ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Antunović, Ana

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 17 (2014), 2; 151-166

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
školska klima ; učenici osnovne škole ; validacija
(school climate ; students of primary school ; validation)

Sažetak
Školska klima je važan čimbenik djetetova kognitivnog, socijalnog i emocionalnog razvoja. Zbog brojnih kulturalnih specifičnosti i specifičnosti školskog sustava za mjerenje školske klime neopravdano je koristiti instrumente razvijene u inozemstvu bez prilagodbe, te je cilj ovog istraživanja bio adaptirati i validirati upitnik koji će mjeriti školsku klimu iz učeničke perspektive te biti primjeren za korištenje u hrvatskim školama. Kao polazište uzet je American School Climate Survey Version 2.0. (Perkins, 2006). Razvoj i validacija Hrvatskog upitnika školske klime za učenike (HUŠK-U) provedeni su na tri različita uzorka učenika osnovnih škola. Prvi uzorak, na kojem je testirana prva verzija HUŠK-U-a, sastojao se od 320 učenika petog do osmog razreda iz dviju osnovnih škola iz dva grada s područja Slavonije. Na drugom je uzorku, koji se sastojao od 880 učenika petog do osmog razreda iz šest gradskih škola Osijeka, provedena validacija HUŠK-U-a. Uzorak od 293 učenika od petog do osmog razreda iz dvije škole s područja Baranje poslužio je za validaciju na seoskim školama. Provjera konstruktne valjanosti potvrdila je pretpostavljenu jednofaktorsku strukturu na sva tri uzorka. Također je utvrđena zadovoljavajuća osjetljivost i visoka unutarnja konzistencija upitnika (α = 0, 88-0, 92). U prilog valjanosti HUŠK-a govore i statistički značajne korelacije s vanjskim mjerama: školskim uspjehom, samoprocjenom osjećaja sigurnosti u školskom okruženju, te samoprocjenama počinjenja vršnjačkog nasilja i viktimizacije od strane vršnjaka. Zaključno, rezultati istraživanja pokazuju da je HUŠK-U valjan i pouzdan instrument koji se može koristiti na različitim uzorcima djece viših razreda osnovne škole i u različitim područjima istraživanja koja se bave konstruktom školske klime ili imaju potrebu za operacionalizacijom toga konstrukta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Gordana Kuterovac Jagodić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Kuterovac Jagodić, Gordana; Antunović, Ana
Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike // Suvremena psihologija, 17 (2014), 2; 151-166 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Velki, T., Kuterovac Jagodić, G. & Antunović, A. (2014) Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike. Suvremena psihologija, 17 (2), 151-166.
@article{article, author = {Velki, Tena and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Antunovi\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {151-166}, keywords = {\v{s}kolska klima, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, validacija}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Razvoj i validacija hrvatskog upitnika \v{s}kolske klime za u\v{c}enike}, keyword = {\v{s}kolska klima, u\v{c}enici osnovne \v{s}kole, validacija} }
@article{article, author = {Velki, Tena and Kuterovac Jagodi\'{c}, Gordana and Antunovi\'{c}, Ana}, year = {2014}, pages = {151-166}, keywords = {school climate, students of primary school, validation}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {17}, number = {2}, issn = {1331-9264}, title = {Development and validation of Croatian school climate survey for students}, keyword = {school climate, students of primary school, validation} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • CSA
  • ISI





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font