Pregled bibliografske jedinice broj: 750773
Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike
Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike // Suvremena psihologija, 17 (2014), 2; 151-166 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 750773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i validacija hrvatskog upitnika školske klime za učenike
(Development and validation of Croatian school climate survey for students)
Autori
Velki, Tena ; Kuterovac Jagodić, Gordana ; Antunović, Ana
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 17
(2014), 2;
151-166
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
školska klima ; učenici osnovne škole ; validacija
(school climate ; students of primary school ; validation)
Sažetak
Školska klima je važan čimbenik djetetova kognitivnog, socijalnog i emocionalnog razvoja. Zbog brojnih kulturalnih specifičnosti i specifičnosti školskog sustava za mjerenje školske klime neopravdano je koristiti instrumente razvijene u inozemstvu bez prilagodbe, te je cilj ovog istraživanja bio adaptirati i validirati upitnik koji će mjeriti školsku klimu iz učeničke perspektive te biti primjeren za korištenje u hrvatskim školama. Kao polazište uzet je American School Climate Survey Version 2.0. (Perkins, 2006). Razvoj i validacija Hrvatskog upitnika školske klime za učenike (HUŠK-U) provedeni su na tri različita uzorka učenika osnovnih škola. Prvi uzorak, na kojem je testirana prva verzija HUŠK-U-a, sastojao se od 320 učenika petog do osmog razreda iz dviju osnovnih škola iz dva grada s područja Slavonije. Na drugom je uzorku, koji se sastojao od 880 učenika petog do osmog razreda iz šest gradskih škola Osijeka, provedena validacija HUŠK-U-a. Uzorak od 293 učenika od petog do osmog razreda iz dvije škole s područja Baranje poslužio je za validaciju na seoskim školama. Provjera konstruktne valjanosti potvrdila je pretpostavljenu jednofaktorsku strukturu na sva tri uzorka. Također je utvrđena zadovoljavajuća osjetljivost i visoka unutarnja konzistencija upitnika (α = 0, 88-0, 92). U prilog valjanosti HUŠK-a govore i statistički značajne korelacije s vanjskim mjerama: školskim uspjehom, samoprocjenom osjećaja sigurnosti u školskom okruženju, te samoprocjenama počinjenja vršnjačkog nasilja i viktimizacije od strane vršnjaka. Zaključno, rezultati istraživanja pokazuju da je HUŠK-U valjan i pouzdan instrument koji se može koristiti na različitim uzorcima djece viših razreda osnovne škole i u različitim područjima istraživanja koja se bave konstruktom školske klime ili imaju potrebu za operacionalizacijom toga konstrukta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- CSA
- ISI