Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 7507

Znanje rječnika i vještina čitanja


Vancaš, Mirjana
Znanje rječnika i vještina čitanja // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1996), 1; 49-55 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 7507 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanje rječnika i vještina čitanja
(Vocabulary knowledge and reading skill)

Autori
Vancaš, Mirjana

Izvornik
Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 32 (1996), 1; 49-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
čitanje; teškoće čitanja; rječnik
(reading; reading disabilities; vocabulary)

Sažetak
Zadaci za ispitivanje poznavanja specifičnih kategorija rječnika - homonima, antonima, sinonima i izreka daju uvid u razlike u vokabularu između djece s teškoćama čitanja i djece bez teškoća u verbalnoj komunikaciji. U ispitanih devetogodišnjaka naročito zadaci homonima i sinonima pokazuju primjerenu diskriminativnu vrijednost za razlikovanja uzoraka. Znanje vokabulara, nedostatno u skupini djece s teškoćama čitanja, uvjetuje i omogućava predviđanje njihova (ne)uspjeha u razumijevanju čitanog teksta (u skladu s rezultatima diskriminativne analize, analize varijance i osnovnih statistika). Suprotno pak, u skupini bez teškoća čitanja nije moguće predvidjeti rezultate razumijevanja pročitanog prema poznavanju homonima, antonima, sinonima i izreka. Moguće je da primjereno znanje vokabulara dovodi do drugačijeg odnosa komponenti razumijevanja, odnosno takove interakcije koja uvjetuje veću nezavisnost istih, ali i smanjuje prediktivnu vrijednost pojedine komponente. Zadaci za ispitivanje poznavanja specifičnih kategorija rječnika - homonima, antonima, sinonima i izreka daju uvid u razlike u vokabularu između djece s teškoćama čitanja i djece bez teškoća u verbalnoj komunikaciji. U ispitanih devetogodišnjaka naročito zadaci homonima i sinonima pokazuju primjerenu diskriminativnu vrijednost za razlikovanja uzoraka. Znanje vokabulara, nedostatno u skupini djece s teškoćama čitanja, uvjetuje i omogućava predviđanje njihova (ne)uspjeha u razumijevanju čitanog teksta (u skladu s rezultatima diskriminativne analize, analize varijance i osnovnih statistika). Suprotno pak, u skupini bez teškoća čitanja nije moguće predvidjeti rezultate razumijevanja pročitanog prema poznavanju homonima, antonima, sinonima i izreka. Moguće je da primjereno znanje vokabulara dovodi do drugačijeg odnosa komponenti razumijevanja, odnosno takove interakcije koja uvjetuje veću nezavisnost istih, ali i smanjuje prediktivnu vrijednost pojedine komponente.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
013003

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mirjana Lenček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vancaš, Mirjana
Znanje rječnika i vještina čitanja // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1996), 1; 49-55 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vancaš, M. (1996) Znanje rječnika i vještina čitanja. Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1), 49-55.
@article{article, author = {Vanca\v{s}, Mirjana}, year = {1996}, pages = {49-55}, keywords = {\v{c}itanje, te\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja, rje\v{c}nik}, journal = {Revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {32}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Znanje rje\v{c}nika i vje\v{s}tina \v{c}itanja}, keyword = {\v{c}itanje, te\v{s}ko\'{c}e \v{c}itanja, rje\v{c}nik} }
@article{article, author = {Vanca\v{s}, Mirjana}, year = {1996}, pages = {49-55}, keywords = {reading, reading disabilities, vocabulary}, journal = {Revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {32}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Vocabulary knowledge and reading skill}, keyword = {reading, reading disabilities, vocabulary} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Special Educational Needs Abstracts
  • ECER-ERIC Exceptional Child Education Resources





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font