Pregled bibliografske jedinice broj: 750557
UMJETNA INTELIGENCIJA U POUČAVANJU MIŠLJENJA I DONOŠENJU ODLUKA - SOCIO-TEHNIČKA PERSPEKTIVA
UMJETNA INTELIGENCIJA U POUČAVANJU MIŠLJENJA I DONOŠENJU ODLUKA - SOCIO-TEHNIČKA PERSPEKTIVA // Polytechnic and design, Vol.3 (2015), No.1; 1-12 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 750557 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UMJETNA INTELIGENCIJA U POUČAVANJU MIŠLJENJA I DONOŠENJU ODLUKA - SOCIO-TEHNIČKA PERSPEKTIVA
(ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN TEACHING THINKING AND DECISION MAKING - SOCIO-TECHNICAL PERSPECTIVE)
Autori
Balaž, Zdenko ; Lugović, Sergej
Izvornik
Polytechnic and design (1849-1995) Vol.3
(2015), No.1;
1-12
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
umjetna inteligencija; poučavanje mišljenja; donošenje odluka; kognitivna složenost; kontekst znanja; svjesno promišljanje; nesvjesno ograničenje; hermeneutika; socio-tehnički sustavi
(artificial intelligence; teaching thinking; decision-making; cognitive complexity; context knowledge; conscious thought; unconscious; limit; hermeneutics; socio-technical systems)
Sažetak
Umjetna inteligencija najviše kroz inteligentne sustave nalazi svoju primjenu u područjima tehničkih znanosti. Pozitivan učinak njenog izučavanja je bolje razumijevanje ljudske inteligencije i olakšavanje primjene informacijsko komunikacijskih tehnologija. Zbog svoje esencijalne povezanosti sa znanjem umjetna se inteligencija u novije vrijeme sve češće koristi i u područjima društvenih znanosti. Prikupljanje, pohrana i primjena znanja osim u rješavanju složenih zadataka koristi se u poučavanju mišljenja i donošenju odluka. Istraživanja provedena uz pomoć umjetne inteligencije, nad domenama znanja kroz kognitivne složenosti i kontekst znanja, rezultirala su spoznajama o poučavanju mišljenja kojim se može utjecati na donošenje odluka i približavanju pluri-perspektivnosti. U radu su navedeni rezultati istraživanja svjetskih eksperata provedenih na području ekonomskih znanosti za koje Švedska banka dodjeljuje nagradu u čast Alfreda Nobela. Provedena istraživanja koja obiluju nizom konkretnih praktičnih primjera autori su preklapali s vlastitim istraživanjima primjenom baza podataka i baza znanja, uz pomoć ekspertnih sustava. Potvrđeno je da se na mišljenje o stavovima i donošenju odluka može utjecati. Poučavanjem mišljenja hermeneutičkim pristupom vrlo je korisno. Dolazi se do spoznaja o manipulacijama kojima je izloženo naše mišljenje, a što može biti vrlo pogubno ako pod tim utjecajem donosimo odluke. Naučiti misliti pomaže svjesnom promišljanju koje nije uvjetovano prisutnim nesvjesnim ograničavanjima
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Računarstvo, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Tehničko veleučilište u Zagrebu