Pregled bibliografske jedinice broj: 750295
Narativni obrazac romana lika u hrvatskoj dječjoj književnosti devedesetih godina prošloga stoljeća
Narativni obrazac romana lika u hrvatskoj dječjoj književnosti devedesetih godina prošloga stoljeća // Riječki filološki dani, Zbornik radova 9 / Diana Stolac (ur.).
Rijeka, 2014. str. 219-229 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 750295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Narativni obrazac romana lika u hrvatskoj dječjoj književnosti devedesetih godina prošloga stoljeća
(Narrative pattern of the character novel in the Croatian children’s literature of the nineties of the last century)
Autori
Vrcić-Mataija, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Riječki filološki dani, Zbornik radova 9
/ Diana Stolac - Rijeka, 2014, 219-229
ISBN
978-953-7975-04-3
Skup
Riječki filološki dani 9
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 22.11.2012. - 24.11.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
hrvatski dječji roman; devedesete godine; roman lika
(Croatian children’s novel; nineties; character novel)
Sažetak
Na dijelu realističkog korpusa hrvatskog dječjeg romana iz devedesetih godina prošloga stoljeća uočava se osobitost pripovjedne strukture koja u prvi plan dovodi dječji lik koji svoj identitet gradi individualno, ne vezujući ga čvrsto uz društvenu skupinu. Uočeni pripovjedni model imenuje se narativnim obrascem romana lika, a navedeni romani definiraju kao tipovi dječjeg romana lika. Tematika romana lika raznolika je, intimna, premda društveno uvjetovana, nije određena prepoznatljivim pustolovinama, već je zasnovana na unutarnjem proživljavanju dječjih likova i likova adolescenata, njihovim osobnim, obiteljskim, ljubavnim preokupacijama, potragom za biološkim i socijalnim identitetom, tugom zbog gubitka najdražih, borbom s bolesti, susretom s ratnim stradanjem, sa smrću. Fabularna zbivanja u službi su psihološke karakterizacije likova, a kreću se od reminiscencija na prošle dane preko frustracija izazvanih tjelesnim nedostatcima do bačenosti u neželjene situacije koje uvjetuju njihovo prerano sazrijevanje. Pojava straha, frustracija, nesigurnosti dječjih i likova adolescenata nije nužno uvjet izgradnje i nesigurnog mladenačkog identiteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija