Pregled bibliografske jedinice broj: 750267
Poticanje ekološke osjetljivosti u djece predškolske dobi
Poticanje ekološke osjetljivosti u djece predškolske dobi, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 750267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poticanje ekološke osjetljivosti u djece predškolske dobi
(Promoting enviromental sensitivity among children of preschool age)
Autori
Vuković, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
29.01
Godina
2015
Stranica
40
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
ekološka osjetljivost; ekološke aktivnosti; odgajatelj; dijete; dječji vrtić
(environmental sensitivity; environmental activities; educator; child; kindergarten)
Sažetak
Razvijanje ekološke osjetljivosti djece u odgojno -obrazovnim ustanovama dugotrajan je i složen proces za čije razumijevanje i daljnji razvoj tog odgoja i obrazovanja su nužne ekološke aktivnosti. Pri tome se misli na konkretne sadržaje ukupnih odgojno obrazovnih nastojanja kojima se kod djece u skladu s njihovim interesima potiče razvoj ekološke osjetljivosti. Cilj odgoja i obrazovanja za okoliš u predškolskim ustanovama je aktivno uključiti dijete u procese doživljavanja, spoznavanja i vrednovanja okoliša te svih njegovih čimbenika, međusobnih interakcija i ovisnosti. U takvom odgojnom procesu dijete će razviti vještine potrebne za razumijevanja ovisnosti čovjeka i okoliša te razviti učinkovite strategije za kritičko primanje informacija i komuniciranja u okolišu, o okolišu i za okoliš.Prema tome, upravo i cilj ovoga rada jest ispitati uključenost djece i samih odgajatelja u procese razvijanja ekološke aktivnosti putem eko sadržaja, eko komunikacije i eko stavova. Spremnost na primjenu ekoloških aktivnosti i sadržaja u ovome radu ispitano je istraživanjem u kojemu je sudjelovala 101 odgajateljica iz Osječko- baranjske te Vukovarsko- srijemske županije. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom koji se sastojao od 30 tvrdnji Likertova tipa. Rezultati istraživanja pokazali su da u skladu s poznavanjem pojmova održivog razvoja te odgoja za odgoj i obrazovanje veliki broj odgajatelja se slaže kako je vrtić, uz obiteljski dom, ustanova koja potiče ekološku osjetljivost. Samim time veliki broj njih u svome radu primjenjuje različitesadržaje i metode za daljnji razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski