Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 749846

Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni?


Olujić, Marina; Kuvač Kraljević, Jelena; Hržica, Gordana; Srebačić, Ivana; Matić, Ana; Kologranić Belić, Lana; Padovan, Nevena
Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni? // Logopedija, 4 (2014), 1; 23-30 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 749846 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni?
(Language screening for preschool children: Individual or group testing?)

Autori
Olujić, Marina ; Kuvač Kraljević, Jelena ; Hržica, Gordana ; Srebačić, Ivana ; Matić, Ana ; Kologranić Belić, Lana ; Padovan, Nevena

Izvornik
Logopedija (1330-5484) 4 (2014), 1; 23-30

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
probir jezičnih sposobnosti ; individualni probir jezičnih sposobnosti ; grupni probir jezičnih sposobnosti ; jezične teškoće ; predškolska dob
(screening of language abilities ; individual screening of language abilities ; group screening of language abilities ; language impairment ; preschool years)

Sažetak
Rani jezični razvoj složen je proces koji se događa u korak s brojnim drugim procesima poput fizičkog i kognitivnog razvoja te razvoja socijalizacije. Upravo složenost djetinjstva kao razvojnog razdoblja može rezultirati različitim odstupanjima od očekivanih normi u jezičnom razvoju. Probirni ili trijažni testovi uobičajen su postupak za rano prepoznavanje odstupanja u jezičnom razvoju. U hrvatskoj logopedskoj praksi ne postoji standardizirani instrument za probir jezičnih sposobnosti kod djece predškolskog uzrasta, već se u praksi najčešće provodi neformalno ispitivanje grupnim probirnim postupkom koji nije sadržajno kontroliran niti objektivan u provedbi. Cilj je istraživanja analiza metrijskih obilježja instrumenata za individualni i grupni probir jezičnih sposobnosti za djecu predškolske dobi (5 i 6 godina) te njihova međusobna usporedba, kako bi se otkrile prednosti i nedostaci obaju načina probira radi određivanja objektivnije metode. Istraživanje je ostvareno u sklopu projekta Prerequisites for academic equality: early recognition of language disorders (IPA 4.1.2.2.02.01.c02), u kojem su razvijena dva instrumenta: instrument za individualni te instrument za grupni probir jezičnih sposobnosti za dob 5 i 6 godina. Konstrukcija i analiza probirnih instrumenata provedena je na osnovi rezultata dobivenih na stratificiranom uzorku od 457 ispitanika (244 petogodišnjaka (M=133 i Ž=111) i 213 šestogodišnjaka (M=96 i Ž=117). Rezultati su pokazali kako su metrijske karakteristike, kao i karakteristike primjene instrumenta za individualni probir jezičnih sposobnosti bolje od karakteristika instrumenta za grupni probir, što instrument za individualni probir čini pouzdanijom i objektivnijom metodom probira. U skladu s tim podatkom proizlazi izravna preporuka za logopedski rad o primjeni individualnog probira, i to isključivo s pouzdanim i objektivnim instrumentom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Logopedija



POVEZANOST RADA


Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Kuvač (autor)

Avatar Url Ana Matić (autor)

Avatar Url Marina Olujić (autor)

Avatar Url Gordana Hržica (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Olujić, Marina; Kuvač Kraljević, Jelena; Hržica, Gordana; Srebačić, Ivana; Matić, Ana; Kologranić Belić, Lana; Padovan, Nevena
Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni? // Logopedija, 4 (2014), 1; 23-30 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Olujić, M., Kuvač Kraljević, J., Hržica, G., Srebačić, I., Matić, A., Kologranić Belić, L. & Padovan, N. (2014) Probir jezičnih sposobnosti u predškolskoj dobi: individualni ili grupni?. Logopedija, 4 (1), 23-30.
@article{article, author = {Oluji\'{c}, Marina and Kuva\v{c} Kraljevi\'{c}, Jelena and Hr\v{z}ica, Gordana and Sreba\v{c}i\'{c}, Ivana and Mati\'{c}, Ana and Kolograni\'{c} Beli\'{c}, Lana and Padovan, Nevena}, year = {2014}, pages = {23-30}, keywords = {probir jezi\v{c}nih sposobnosti, individualni probir jezi\v{c}nih sposobnosti, grupni probir jezi\v{c}nih sposobnosti, jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, pred\v{s}kolska dob}, journal = {Logopedija}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Probir jezi\v{c}nih sposobnosti u pred\v{s}kolskoj dobi: individualni ili grupni?}, keyword = {probir jezi\v{c}nih sposobnosti, individualni probir jezi\v{c}nih sposobnosti, grupni probir jezi\v{c}nih sposobnosti, jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, pred\v{s}kolska dob} }
@article{article, author = {Oluji\'{c}, Marina and Kuva\v{c} Kraljevi\'{c}, Jelena and Hr\v{z}ica, Gordana and Sreba\v{c}i\'{c}, Ivana and Mati\'{c}, Ana and Kolograni\'{c} Beli\'{c}, Lana and Padovan, Nevena}, year = {2014}, pages = {23-30}, keywords = {screening of language abilities, individual screening of language abilities, group screening of language abilities, language impairment, preschool years}, journal = {Logopedija}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1330-5484}, title = {Language screening for preschool children: Individual or group testing?}, keyword = {screening of language abilities, individual screening of language abilities, group screening of language abilities, language impairment, preschool years} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font