Pregled bibliografske jedinice broj: 749813
Optimizacija sustava pohrane kontejnera na pozadinskim terminalima
Optimizacija sustava pohrane kontejnera na pozadinskim terminalima, 2014., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 749813 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimizacija sustava pohrane kontejnera na pozadinskim terminalima
(Inland terminals container stacking optimization)
Autori
Rožić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
07.11
Godina
2014
Stranica
259
Mentor
Rogić, Kristijan
Ključne riječi
pozadinski terminali; optimizacija pohrane; matematički model; simulacijski model
(inland terminals; storage optimization; mathematical model; simulation model)
Sažetak
Sustav je pozadinskih terminala najčešće promatran kao mjesto rasterećenja lučkih skladišnih površina, dok je u novije vrijeme prepoznat kao način produženja gravitacijskoga područja luke, konkurentska prednost pojedine luke, ali i kao mjesto opsluživanja vlastitoga gravitacijskoga područja. Sve navedeno definira pozadinske terminale mjestom, objektom produženih aktivnosti morskih luka, odnosno sastavnim dijelom luke. Jedan je od ključnih elemenata pozadinskih terminala, koji utječe na njihovu produktivnost i učinkovitost te na produktivnost prekrcajne mehanizacije i svih sudionika u transportnom procesu, sustav pohrane kontejnera. Razvoj je sustava pohrane kontejnera u lučkim kontejnerskim terminalima iscrpno istražen i može se zaključiti kako je taj proces na zadovoljavajućoj razini, dok elementi sustava pohrane na pozadinskim terminalima još nisu dovoljno istraženi. U radu su istraženi tehnološki procesi pozadinskih terminala u Europi s posebnim osvrtom na proces pohrane kontejnera. Izrađen je matematički model za koji je korišteno nekoliko matematičkih metoda, čija je primjena testirana na pozadinskom terminalu u zemlji Europske unije. Svrha je modela određivanje lokacije pohrane kontejnera s ciljem optimizacije skladišnoga procesa, ponajprije optimizacije neproduktivnih prekrcaja. Izrada predloženoga modela omogućuje bolju iskoristivost terminalnih resursa, smanjenje vremena potrebnoga za prihvat, pohranu i otpremu kontejnera i smanjenje vremena zadržavanja vlaka na terminalu, što u konačnici dovodi do smanjenja ukupnih manipulacijskih troškova na pozadinskom terminalu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb