Pregled bibliografske jedinice broj: 749679
Procjena vrijednosti poduzeća - vodič za primjenu u poslovnoj praksi
Procjena vrijednosti poduzeća - vodič za primjenu u poslovnoj praksi. Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2012 (monografija)
CROSBI ID: 749679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procjena vrijednosti poduzeća - vodič za primjenu u poslovnoj praksi
(Company's evaluation - practical guide to implementation)
Autori
Miloš Sprčić, Danijela ; Olja Orešković Sulje
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2012
Stranica
226
ISBN
9789536025435
Ključne riječi
vrednovanje; fundamentalna vrijednost; diskontirani novčani tokovi; rezidualni dohodak; multiplikatori
(evaluation; fundamental value; discounted cash-flow; residual income; multiplicators)
Sažetak
Pri izradi priručnika autorice su se vodile željom da štivo ima uporabnu vrijednost, što je vidljivo i u njegovu naslovu: “Procjena vrijednosti poduzeća – praktični vodič za primjenu u poslovnoj praksi”. Priručnik je namijenjen prije svega onima koji već posjeduju temeljna znanja iz područja financijske analize i žele detaljnije ovladati metodama i tehnikama procjene vrijednosti poduzeća kako bi stečena znanja i vještine mogli uspješno implementirati u svakodnevnoj praksi. Primarno, to je profesija financijskih analitičara koji procjenjuju vrijednost različitih gospodarskih subjekata i imovinskih oblika. Također je namijenjen i menadžerima koji žele procijeniti vrijednost poduzeća u kojem rade, kako bi učinkovitije upravljali vrijednošću i resursima poduzeća koji je stvaraju. Koristi od ovog štiva imat će i studenti poslovne ekonomije koji se usmjeravaju u području financijske analize. Ipak, pri pisanju priručnika težilo se tome da njegov sadržaj bude napisan jednostavnim rječnikom, s velikim brojem objašnjavajućih primjera, kako bi bio od koristi široj čitateljskoj publici zainteresiranoj za područje procjene vrijednosti poduzeća. Priručnik ima sedam poglavlja. Prvo poglavlje pruža uvid u neke općenite stavove o vrijednosti i načinu njezine procjene. Drugo se bavi analizom okruženja poduzeća, analizom industrije kojoj poduzeće pripada te analizom njegovog poslovanja i rizika kojima je pri tome izloženo. Ovakva analiza, koja je po svojoj prirodi primarno kvalitativnog karaktera, osigurava analitičarima postavljanje realnijih pretpostavki o budućem poslovanju poduzeća, trendovima u industriji i okruženju. Ona je neizostavan dio svih kvalitetno učinjenih procjena vrijednosti i njoj je, iako nije dio tradicionalne financijske analize, zbog njezine velike važnosti, posvećeno cijelo poglavlje. U trećem se poglavlju analizira struktura kapitala poduzeća, odnosno struktura dugoročnih izvora financiranja iz koje proizlazi izračun troškova pojedinih komponenti kapitala, kao i ukupni trošak kapitala poduzeća. Ispravan izračun ukupnog troška kapitala iznimno je važan za procjenu vrijednosti poduzeća. Stoga su detaljno objašnjeni različiti pristupi određivanja troškova pojedinih komponenti kapitala koji, ako su pravilno određeni, vode do adekvatne procjene vrijednosti poduzeća. Nastavak priručnika predstavlja tri metode procjene vrijednosti ustaljene u praksi financijske analize – metodu diskontiranih novčanih tokova (poglavlje 4), metodu rezidualnog dohotka (poglavlje 5) te metodu usporedivih multiplikatora (poglavlje 6). Za svaku od metoda predstavljen je način provedbe, kriteriji za odabir prikladnih parametara i pretpostavki, kao i najvažnije formule, te su pridodani primjeri kojima se objašnjavaju pojedini koraci metode. Također su navedene prednosti i nedostaci svake metode. Sedmo poglavlje obuhvaća cjelokupan primjer procjene vrijednosti poduzeća iz realnog sektora putem metoda analiziranih u prethodnim poglavljima, uz komentare i obrazloženja vezana uz raspon vrijednosti procjenjivanog poduzeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija