Pregled bibliografske jedinice broj: 749643
Škola za brak
Škola za brak // Služba Božja, 3/4 (2014), 330-352 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 749643 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Škola za brak
(School for marriage)
Autori
Jeličić, Ana
Izvornik
Služba Božja (0037-7074) 3/4
(2014);
330-352
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
brak; obitelj; pastoral; supružnici; obiteljske vrijednosti; odgoj za ljubav; priprema za brak; komunikacija; evangelizacija
(marriage; family; pastoral spouses; family values; education for love; preparing for marriage; communication; evangelization)
Sažetak
„Škola za brak“ zapravo je škola za ljubav, obitelj i odgovornost. Više od institucije, ona je trajno mjesto rasta u čovječnosti. U tom smislu to su obitelj, društvo i Crkva. Međutim poput svake škole kao mjesta odgoja i ova je potrebita kompetentnih učitelja, prikladnih odgojnih modela te kvalitetnih sadržaja koje je potrebno preispitivati i osvježavati. Da bi se oni prilagođavali potrebama učenika odnosno djece, mladih i zaručnika, neophodno je detektirati mjesto te škole kao i društvena i povijesna zbivanja koja bitno utječu na njenu percepciju i aktivnosti. Osim protagonista odgoja i odgojnih programa u ovom radu pokušavamo identificirati i neke trendove i probleme koji se javljaju i iskrivljuju sliku braka i obitelji kao i one koji se u njima javljaju s tim da je naglasak više na onome što jedan brak i jednu obitelj čine uspješnima a njihove članove istinski sretnima. Osvrćemo se na kratki povijeni presjek reakcija Crkve i obitelji, kao dviju osnovnih „škola za brak“, na povijesno-antropološka i kulturna zbivanja koja su određivala i određuju stav prema braku i redovito diktiraju vrijednosti. Pri tom se služimo tekstom i zaključcima III. Izvanredne opće skupštine Sinode biskupâ: "Pastoralni izazovi o obitelji u kontekstu evangelizacije", kao orijentirom u promišljanju o novim postojećim problemima u društvu u odnosu na brak i obitelj. Cilj nam je, analizirajući „učitelje“, „učenike“ kao i mjesto i modele u jednoj ili drugoj „školi za brak“, Crkvi i obitelji, preispitati i njene sadržaje. Polazeći od toga da u dosadašnjoj brizi za uspješan brak nedostaje nekih novih „lekcija“ obraćamo pozornost na neizostavnu evangelizacijsku ulogu vjernika laika i obitelji. To nas dovodi do zaključka da je, služeći se školskom terminologijom, neophodno da se uloge „učitelja“ i „učenika“ u „školi za brak“ neprestano izmjenjuju na obostranu korist.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija