Pregled bibliografske jedinice broj: 749635
Citatna prednost znanstvenih radova objavljenih u otvorenom pristupu
Citatna prednost znanstvenih radova objavljenih u otvorenom pristupu // Informacijska tehnologija u obrazovanju : znanstvena monografija / Lasić-Lazić, Jadranka (ur.).
Zagreb: Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2014. str. 155-169
CROSBI ID: 749635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Citatna prednost znanstvenih radova objavljenih u otvorenom pristupu
(Citation advantage of scientific papers in open access)
Autori
Hebrang Grgić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Informacijska tehnologija u obrazovanju : znanstvena monografija
Urednik/ci
Lasić-Lazić, Jadranka
Izdavač
Zavod za informacijske studije Odsjeka za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
155-169
ISBN
978-953-175-544-3
Ključne riječi
citatna prednost, otvoreni pristup, repozitorij, znanstvena komunikacija, znanstveni časopis
(citation advantage, open access, repository, scientific communication, scientific journal)
Sažetak
Otvoreni pristup znanstvenim informacijama u posljednjem je desetljeću, zahvaljujući tehnološkom razvoju, postao bitnim dijelom znanosti i obrazovanja ubrzavajući diseminaciju znanstvenih informacija. Pitanje koje se postavlja je – jesu li te informacije dovoljno kvalitetne da se na njima temelji budući razvoj znanosti i obrazovanja. Rad donosi pregled literature o citatnoj prednosti znanstvenih radova objavljenih u otvorenom pristupu. Literatura o temi podijeljena je u tri skupine. U prvoj su radovi koji prikazuju rezultate istraživanja koja su citatnim analizama različitih znanstvenih područja nastojala ustanoviti jesu li radovi objavljeni u otvorenom pristupu vidljiviji i citiraniji od onih koji nisu otvoreno dostupni (Harnad, Brodey idr.). Ti radovi utvrđuju i metodološki koncept koji će poslužiti u nizu kasnijih istraživanja. Druga skupina uključuje radove koji proučavaju razloge citatne prednosti u otvorenom pristupu (Kennicutt, Schwartz, Kurtz idr.) – je li to sama otvorena dostupnost ili postoje i drugi razlozi. Treća skupina radova su pregledni radovi i bibliografije koje komentiraju i uspoređuju rezultate ranijih istraživanja. Na temelju prikaza radova objavljenih od 2001. do početka 2014. godine pokazuje se kakvi su zaključci o citatnoj prednosti otvorenog pristupa u raznim znanstvenim područjima. Pregled literature koristit će prvenstveno hrvatskim znanstvenicima, njihovim ustanovama i knjižnicama kao polazište pri odlučivanju o implementaciji modela otvorenog pristupa znanstvenim informacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti