Pregled bibliografske jedinice broj: 749440
Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje
Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje. Split: Redak, 2014 (monografija)
CROSBI ID: 749440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje
(Media Construction of Reality: A Sociological Research)
Autori
Leburić, Anči ; Quien, Maja
Ostali urednici
Leburić, Anči
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Redak
Grad
Split
Godina
2014
Stranica
182
ISBN
978-953-336-184-0
Ključne riječi
medijska konstrukcija stvarnosti; sociološko istraživanje; javno mnijenje; uređivačke politike
(media construction of reality; sociological research; public opinion; editing policies)
Sažetak
Studija pod naslovom Medijska konstrukcija stvarnosti: sociološko istraživanje čije su autorice Anči Leburić i Maja Quien, objavljena je kao knjiga br. 19 u biblioteci Istraživačke studije kod splitskog izdavača Redak. U radu se istražuju neki medijski utjecaji kao naročito kompleksne društvene pojave, i to na različitim mikro razinama života ispitanoga stanovništva. Zaključuje se o intenziviranju medijskih ujecaja u svjetovima pojedinaca i grupa, koji se u tim okvirima organiziraju, zabavljaju i informiraju, razumijevajući svijet oko sebe. Naime, društveni odnosi se mijenjaju istovremeno sa promjenama medija, što svjedoči o njihovoj međuovisnosti i dinamičnim interak- cijama koje se razvijaju u tim relacijama. U procesima globalizacije, mijenjaju se i medijske forme i sadržaji, pa se razvijaju novi i drugačiji fenomeni/procesi/odnosi kao što su komercijalizacija, individualizacija, erotizacija, pornografizacija, tzv. žuti tisak i dr. Provedeno anketno istraživanje stanovnika Splita (N= 1066) fokusiralo se u svom istraživačkom dizajnu na procese informiranja, na medijske uređivačke politike i na javno mnijenje kao poseban i specifičan društveni fenomen. Među istraživačkim rezultatima primjetno je relativno nezadovoljstvo sa objektivnošću medijskih djelatnika, kao i sa generalnim uređivačkim politikama u medijima. Uočene su značajne mogućnosti medijskih utjecaja u procesima konstrukcije stvarnosti ispitanih, budući se korišteni mediji percipiraju kao bitni izvori informiranja pojedinaca, ali i formiranja (i modeliranja) javnoga mnijenja. Konačno, u svim tim medijskim prostorima, konstruiraju se čitavi nizovi različitih percepcija, kako prema sadržaju, tako i prema njihovom smještaju na različitim razinama života (individualnim, kolektivnim i društvenim).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu