Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 749439

Emocionalna inteligencija: modeli i mjerenje 20 godina poslije


Hajncl, Ljerka; Vučenović, Dario
Emocionalna inteligencija: modeli i mjerenje 20 godina poslije // Suvremena psihologija, 16 (2013), 1; 95-113 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 749439 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocionalna inteligencija: modeli i mjerenje 20 godina poslije
(Emotional intelligence: Theory and measurement 20 years after)

Autori
Hajncl, Ljerka ; Vučenović, Dario

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 16 (2013), 1; 95-113

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; modeli ; mjerenje
(emotional intelligence ; models ; measurement)

Sažetak
Pregledni rad predstavlja analizu empirijskih istraživanja emocionalne inteligencije (EI) u posljednjih dvadeset godina. U znanstvenoj literaturi EI se najčešće određuje kao multidimenzionalni konstrukt koji se fokusira na odabrane specifične atribute ili globalnu integraciju tih atributa. Temeljni teorijski modeli EI razlikuju se po stajališta o njezinoj etiološkoj prirodi. U modelu Mayera i Saloveya EI je određena kao izvorna sposobnost koja se odnosi na interakcijske procese između emocija i kognicije. U kasnije nastalim teorijskim modelima (Goleman, Bar-On, Petrides), EI se određuje kao manifestacija kompozita ličnosti povezanih s emocijama. Prve usporedbe mjerenja EI sugerirale su da testovi EI i skale procjene mjere različite konstrukte te da se EI određena kao sposobnost treba razmatrati različito od EI određene kao crta ličnosti. Tvrdnju podržavaju dobivene niske ili nulte korelacije između skala procjene i testova učinka koji imaju namjeru mjeriti EI, čak i kada dolaze iz istog teorijskog okvira. Međutim, u novijim empirijskim istraživanjima podaci sugeriraju postojanje nekih zajedničkih elemenata u različitim konceptima. Na to upućuje relativna povezanost rezultata postignutih na različitim skalama procjene između atributa i kada dolaze iz etiološki suprotstavljenih modela. Štoviše, sadržajne analize sugeriraju da je zajednička dimenzija svih modela - sposobnost upravljanja emocijama – središnji dio kontinuuma od izvornih kapaciteta (emocionalna percepcija, emocionalno pamćenje), preko središnjih atributa (emocionalna znanja i emocionalne vještine) do crta ličnosti i manifestnih ponašanja (obilježja ličnosti povezana s emocijama). Ključne riječi:

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dario Vučenović (autor)

Avatar Url Ljerka Hajncl (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Hajncl, Ljerka; Vučenović, Dario
Emocionalna inteligencija: modeli i mjerenje 20 godina poslije // Suvremena psihologija, 16 (2013), 1; 95-113 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Hajncl, L. & Vučenović, D. (2013) Emocionalna inteligencija: modeli i mjerenje 20 godina poslije. Suvremena psihologija, 16 (1), 95-113.
@article{article, author = {Hajncl, Ljerka and Vu\v{c}enovi\'{c}, Dario}, year = {2013}, pages = {95-113}, keywords = {emocionalna inteligencija, modeli, mjerenje}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Emocionalna inteligencija: modeli i mjerenje 20 godina poslije}, keyword = {emocionalna inteligencija, modeli, mjerenje} }
@article{article, author = {Hajncl, Ljerka and Vu\v{c}enovi\'{c}, Dario}, year = {2013}, pages = {95-113}, keywords = {emotional intelligence, models, measurement}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {16}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Emotional intelligence: Theory and measurement 20 years after}, keyword = {emotional intelligence, models, measurement} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font