Pregled bibliografske jedinice broj: 749232
Kazališni amaterizam ili važna karika koja popunjava praznine glavne kazališne struje
Kazališni amaterizam ili važna karika koja popunjava praznine glavne kazališne struje // Zbornik radova sa stručno-znanstvenog simpozija Ocjena stanja i mogućnost unapređenja kulturno umjetničkog amaterizma u RH / Dražen Jelavić (ur.).
Zagreb: Hrvatski sabor kulture, 2014. str. 81-88 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 749232 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kazališni amaterizam ili važna karika koja popunjava praznine glavne kazališne struje
(Amateurs in Croatian Theatre or Important Link that Fils the Holes of Main Stream)
Autori
Nikčević Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova sa stručno-znanstvenog simpozija Ocjena stanja i mogućnost unapređenja kulturno umjetničkog amaterizma u RH
/ Dražen Jelavić - Zagreb : Hrvatski sabor kulture, 2014, 81-88
ISBN
978-953-6074-16-7
Skup
Stručno-znanstveni simpozij Ocjena stanja i mogućnost unapređenja kulturno umjetničkog amaterizma u RH
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 29.03.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kazališni amaterizam
(theatre amateurs)
Sažetak
Govoreći o svrsi kazališnog amaterizma često se spominju sociološki razlozi: ljudi se bave nečim višim od pukog materijalizma, nečim što ih raduje i oplemenjuje, a tako se i oživljava život zajednice što je naročito važno u ova naša individualizana vremena samoće. U odnosu na profesionalno kazalište uvriježeno je mišljenje svrhe kazališnog amaterizma stvaranje i odgoj kazališne publike. Međutim u Hrvatskoj postoje i vrlo važni kazališni razlozi postojanja kazališnog amaterizma, dapače njegovo postojanje je usko povezano i važno za postojanje i profesionalne glavne struje! Naime, kazališni amaterizam popunjava praznine koje se u glavnoj struji dogode što mogu dokazati na primjeru osamdesetih i sadašnjem stanju. Kada je osamdesetih profesionalno kazalište bilo dramsko ali klasično, amaterizam je bio alternativan, avangardan i maštovit. Budući da je nakon sedamdesetih zavladalo u profesionalnom kazalištu „igranje na sigurno“, amateri su bili i izrazito politični odnosno subverzivni. Danas je glavna struja postdramska i redateljska, kritizerska prema društvu s likovima koji su nam ili daleki ili neprepoznatljivi, a izbačena je pozitivna emocija i katarza. Zato amaterizam čuva dramsko kazalište o svakodnevnim događanjima, likovima koje poznajemo i emociji koja nas dira. Stvarajući 150 predstava godišnje (koliko se prijavi za državnu smotru) amaterizam doista održava sve ove važne karakteristike kazališta koje su izgubljene u glavnoj struji na životu. Pa ne čudi da upravo zato amaterizam ima publiku dok profesionalnoj glavnoj struji toga nedostaje. Time se pokazuje iznimna važnost mreže festivala i seminara koju održava HSK jer bez tih poticaja djelatnost bi sigurno imala puno manje rezultata i odjeka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti