Pregled bibliografske jedinice broj: 749150
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 4; 399-417 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 749150 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku
(The class teachers' opinion of linguistic characteristics of the software for early reading in Croatian language)
Autori
Bačeković-Mitrović, Davorka ; Velički ; Vladimira
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 155
(2014), 4;
399-417
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
početno čitanje ; metodika hrvatskoga jezika ; multimedijski obrazovni softver ; računalno potpomognuto učenje
Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja mišljenja učitelja razredne nastave Bjelovarsko-bilogorske županije (N=302) o jezičnim osobitostima metodičkih tekstova u obrazovnim softverima za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Istraživanje je provedeno tijekom 2013. godine. Pokazalo se da učitelji s radnim stažem većim od petnaest godina u metodičkim tekstovima preferiraju poznate hrvatske dječje pisce, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te usklađenost softvera s kurikulom početnoga čitanja. Učitelji s višom školskom spremom, u odnosu na one s visokom stručnom spremom, preferiraju književni/standardni jezik, tekstove poznatih hrvatskih dječjih pisaca, rječnik usklađen s dječjim spoznajnim mogućnostima, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te sadržaj softvera usklađen s kurikulom početnoga čitanja, što upućuje na tradicionalan odnos prema ispitivanim osobitostima softvera. Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajne razlike među učitelja razredne nastave s obzirom na godine radnoga staža i stupanj stručne spreme te ukazuju na potrebu ujednačavanja razine kako teorijskih, tako i praktičnih metodičkih znanja učitelja. Stoga se dobiveni rezultati istraživanja mogu iskoristiti pri planiranju tema za njihovo stručno usavršavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Hrčak - Portal znanstvenih časpopisa RH
- Education Research Complete with FullText (EBSCO)