Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 749150

Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku


Bačeković-Mitrović, Davorka; Velički; Vladimira
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 4; 399-417 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 749150 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku
(The class teachers' opinion of linguistic characteristics of the software for early reading in Croatian language)

Autori
Bačeković-Mitrović, Davorka ; Velički ; Vladimira

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 155 (2014), 4; 399-417

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
početno čitanje ; metodika hrvatskoga jezika ; multimedijski obrazovni softver ; računalno potpomognuto učenje

Sažetak
U radu su predstavljeni rezultati istraživanja mišljenja učitelja razredne nastave Bjelovarsko-bilogorske županije (N=302) o jezičnim osobitostima metodičkih tekstova u obrazovnim softverima za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Istraživanje je provedeno tijekom 2013. godine. Pokazalo se da učitelji s radnim stažem većim od petnaest godina u metodičkim tekstovima preferiraju poznate hrvatske dječje pisce, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te usklađenost softvera s kurikulom početnoga čitanja. Učitelji s višom školskom spremom, u odnosu na one s visokom stručnom spremom, preferiraju književni/standardni jezik, tekstove poznatih hrvatskih dječjih pisaca, rječnik usklađen s dječjim spoznajnim mogućnostima, potpuno izbjegavanje tuđica, zadatke smještene u narativni okvir te sadržaj softvera usklađen s kurikulom početnoga čitanja, što upućuje na tradicionalan odnos prema ispitivanim osobitostima softvera. Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajne razlike među učitelja razredne nastave s obzirom na godine radnoga staža i stupanj stručne spreme te ukazuju na potrebu ujednačavanja razine kako teorijskih, tako i praktičnih metodičkih znanja učitelja. Stoga se dobiveni rezultati istraživanja mogu iskoristiti pri planiranju tema za njihovo stručno usavršavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimira Velički (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Bačeković-Mitrović, Davorka; Velički; Vladimira
Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku // Napredak (Zagreb), 155 (2014), 4; 399-417 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Bačeković-Mitrović, D., Velički & Vladimira (2014) Mišljenja učitelja razredne nastave o jezičnim osobitostima softvera za početno čitanje na hrvatskome jeziku. Napredak (Zagreb), 155 (4), 399-417.
@article{article, author = {Ba\v{c}ekovi\'{c}-Mitrovi\'{c}, Davorka}, year = {2014}, pages = {399-417}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje, metodika hrvatskoga jezika, multimedijski obrazovni softver, ra\v{c}unalno potpomognuto u\v{c}enje}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {155}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Mi\v{s}ljenja u\v{c}itelja razredne nastave o jezi\v{c}nim osobitostima softvera za po\v{c}etno \v{c}itanje na hrvatskome jeziku}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje, metodika hrvatskoga jezika, multimedijski obrazovni softver, ra\v{c}unalno potpomognuto u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Ba\v{c}ekovi\'{c}-Mitrovi\'{c}, Davorka}, year = {2014}, pages = {399-417}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje, metodika hrvatskoga jezika, multimedijski obrazovni softver, ra\v{c}unalno potpomognuto u\v{c}enje}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {155}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {The class teachers' opinion of linguistic characteristics of the software for early reading in Croatian language}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje, metodika hrvatskoga jezika, multimedijski obrazovni softver, ra\v{c}unalno potpomognuto u\v{c}enje} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Hrčak - Portal znanstvenih časpopisa RH
  • Education Research Complete with FullText (EBSCO)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font