Pregled bibliografske jedinice broj: 749014
Utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke
Utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 749014 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke
(Country of origin impact on brand perception)
Autori
Marasović, Ana-Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.01
Godina
2015
Stranica
52
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
konstrukt zemlje podrijetla; utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke; proizvodi prirodne kozmetike; zemlje podrijetla Grčka i Francuska.
(contry of origin construct; brand perceptions; natural cosmetics; Greece; France;)
Sažetak
U radu se istraživao utjecaj zemlje podrijetla na percepciju marke prirodne kozmetike na primjeru prirodne kozmetike grčkog i francuskog podrijetla. Primarno istraživanje provedeno je putem anketnog upitnika te su pitanja određena prema radu Anwar, Yasin, Iqbal, Sajid (2013.), Kumar (2009.), Pandey (2009.) i Raharjo, Santoso (2013.). Istraživanje se provelo na prigodnom uzorku korisnika ljekarničkih usluga (kupaca proizvoda iz asortimana prirodne kozmetike) u Zagrebu i Zadru. Veličina uzorka je 101 ispitanik. Istraživanje je pokazalo kako zemlja podrijetla u slučaju Francuske utječe pozitivno, a u slučaju Grčke negativno na percepciju marke proizvoda prirodne kozmetike. Isto tako, istraživanje je potvrdilo da je zemlja podrijetla relevantan ali ne i najvažniji čimbenik na temelju kojeg se donosi odluka o kupovini proizvoda prirodne kozmetike, odnosno može se reći kako zemlja podrijetla ima indirektni utjecaj na percepciju proizvoda prirodne kozmetike. Istraživanje je također potvrdilo kako postoji broj drugih čimbenika poput cijene, kvalitete i prirodnih sastojaka kojima potrošači pridaju veći značaj prilikom odabira proizvoda prirodne kozmetike. Doprinosom rada smatra se identifikacija važnosti zemlje podrijetla pri izboru marke proizvoda prirodne kozmetike, odnosno povoljniji imidž Francuske kao zemlje podrijetla prirodne kozmetike u odnosu na Grčku. Također, rezultati istraživanja navode na važnost usmjeravanja marketinških napora u izgradnji imidža Grčke kao zemlje podrijetla proizvođača prirodne kozmetike visoke kvalitete i imidža jer su potrošači skloni procjenjivati proizvod pozitivnije kada je podrijetlo proizvoda zemlja koja ima pozitivan imidž.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb