Pregled bibliografske jedinice broj: 748892
EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I RADNA USPJEŠNOST ZAPOSLENIKA U ZRAČNOJ LUCI
EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I RADNA USPJEŠNOST ZAPOSLENIKA U ZRAČNOJ LUCI // 22. Konferencija hrvatskih psihologa: kako obrazovanju dodati boju / Nina Pavlin-Bernardić, Boris Jokić, Josip Lopižić, Vanja Putarek, Vesna Vlahović-Štetić (ur.).
Zagreb, 2014. str. 145-145 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 748892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EMOCIONALNA INTELIGENCIJA I RADNA USPJEŠNOST
ZAPOSLENIKA U ZRAČNOJ LUCI
(Emotional intelligence and work effectiveness in
Airport Pula empyees)
Autori
Begonja Tumpić, Mirjana ; Sušanj, Zoran ; Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
22. Konferencija hrvatskih psihologa: kako obrazovanju dodati boju
/ Nina Pavlin-Bernardić, Boris Jokić, Josip Lopižić, Vanja Putarek, Vesna Vlahović-Štetić - Zagreb, 2014, 145-145
ISBN
978-953-55079-4-9
Skup
22. Konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 05.11.2014. - 08.11.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna inteligencija ; emocionalna kompetentnost ; radna uspješnost
(emotional intelligence ; emotional competence ; work effectiveness)
Sažetak
Osnovna snaga poduzeća u današnjem visoko konkurentnom okruženju je sve više u ljudima, njihovom znanju, umijeću i brzini prilagodbe novo nastalim situacijama. Zračna luka bavi se uslužnom djelatnošću u vezi sa zračnim prijevozom. Ljudski resursi nosioci su najveće aktivnosti i nezaobilazan su čimbenik u ostvarivanju i pružanju visokokvalitetne usluge. Ovim radom željeli smo istražiti povezanost emocionalne inteligencije na radnu uspješnost zaposlenika zračne luke u pružanju usluga u zračnom prometu. Cilj istraživanja bio je utvrditi veličinu efekta emocionalne inteligencije na procjenu različitih dimenzija radne uspješnosti zaposlenika prikupljenih iz dva izvora: samoprocjene i procjene nadređenih voditelja. U tu svrhu korišteni su slijedeći mjerni instrumenti: 1) Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) sastoji se od 45 čestica svrstanih u tri subskale na kojima su zaposlenici procjenjivali svoje sposobnosti uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnosti izražavanja i imenovanja emocija, te sposobnosti regulacije i upravljanja emocijama ; 2) za procjenu radnog ponašanja konstruiran je upitnik od 20 tvrdnji podijeljenih u dvije subskale koje opisuju kvalitetu obavljenog posla (10 čestica) i odnos prema kolegama, putnicima i vanjskim suradnicima (10 čestica). Tvrdnje su procjenjivali na ljestvicama Likertova tipa od četiri stupnja. Od ispitanika se tražilo da procjene koliko često se ponašaju u skladu s tvrdnjom u promatranom razdoblju i to tako da križićem označe jedan od ponuđenih odgovora: rijetko ( 0-20%), ponekad ( 20- 50%), često (50-80%) i gotovo uvijek (80- 100%). Upitnici su primijenjeni na uzorku od 115 zaposlenika - sezonaca zračne luke (radnici i njihovi neposredni nadređeni voditelji). Rezultati ovog rada potvrđuju pretpostavku o važnosti emocionalne inteligencije na radnu uspješnost za obavljanje poslova koji uključuju rad s drugim ljudima. Usklađenost s okolinom, poslom i drugim ljudima, u velikoj se mjeri temelji na stupnju emocionalne inteligencije koju osoba posjeduje. O emocionalnoj sposobnosti ovisit će kako će se pojedinac nositi s frustracijama, kako kontrolira raspoloženje i kakav će biti u interakciji sa drugima. Dobiveni rezultati pokazali su da je emocionalna inteligencija više povezana sa samoprocjenom radne uspješnosti, a bila je značajno veća za procjenu odnosa prema kolegama, putnicima i vanjskim suradnicima, nego za procjenu kvalitete obavljenog posla.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka