Pregled bibliografske jedinice broj: 748676
Uloga masovnih medija u slobodnom vremenu djece
Uloga masovnih medija u slobodnom vremenu djece // Medijski dijalozi / Drašković, Mimo (ur.).
Podgorica: Economic Laboratory for Transition Research (ELIT), 2011. str. 455-465 (poster, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 748676 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga masovnih medija u slobodnom vremenu djece
(A role oft he Mass Media in Childern's Free Time)
Autori
Martinović, Drago
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Medijski dijalozi
/ Drašković, Mimo - Podgorica : Economic Laboratory for Transition Research (ELIT), 2011, 455-465
Skup
IV. Crnogorski medijski dijalozi 'Djeca i mediji'
Mjesto i datum
Bijelo Polje, Crna Gora, 27.05.2011. - 29.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
masovni mediji; djeca; televizija; internet; slobodno vrijeme
(Mass Media; Children; TV; Internet; Free Time)
Sažetak
Prema Konvenciji o pravima djece (usvojene od strane Generalne skupštine UN‐a 1989.), masovni mediji trebaju osigurati da djeca imaju pristup sadržajima koji promoviraju društvene, duhovne i moralne dobrobiti djece, ali i istovremeno štititi djecu od sadržaja koje štete njihovu razvoju. Brojna istraživanja u svijetu upravo ukazuju na medijske sadržaje kojima su izložena djeca, a nisu primjereni i prilagođeni njihovu uzrastu. Istraživanje provedeno za potrebe ovoga rada pokazalo je da, osim druženja s prijateljima, korištenje masovnih medija ponajprije televizije i interneta najčešća su aktivnost u slobodnom vremenu učenika od V. do VIII. razreda osnovne škole. Djecu najviše zanimaju zabavni sadržaji, serije, Facebook, igrice… Iako bi glavni medijski socijalizatori djece trebali biti roditelji, prema provedenom istraživanju, nedostatna je komunikacija roditelja s djecom o medijskim sadržajima koje posjećuju ili gledaju djeca (80 % djece nikada ili rijetko razgovara s roditeljima o medijskim sadržajima), a i prilikom korištenja interneta djeca su najčešće (78 %) bez nadzora roditelja i samim tim je povećana mogućnost izloženosti djece neprimjerenim sadržajima, ali i zlostavljanju kojem dijete može biti izloženo putem interneta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti