Pregled bibliografske jedinice broj: 748618
Školske ocjene, matematičko samopoimanje i situacijska očekivanja kao odrednice uspješnosti na nacionalnom ispitu iz matematike
Školske ocjene, matematičko samopoimanje i situacijska očekivanja kao odrednice uspješnosti na nacionalnom ispitu iz matematike // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Dinka Čorkalo Biruški i Tena Vukasović (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo, 2011. str. 15-15 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 748618 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školske ocjene, matematičko samopoimanje i situacijska očekivanja kao odrednice uspješnosti na nacionalnom ispitu iz matematike
(School grades, mathematical self-concept, and situational expectations as determinants of achievement on national assessment in mathematics)
Autori
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
/ Dinka Čorkalo Biruški i Tena Vukasović - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo, 2011, 15-15
ISBN
978-953-175-391-3
Skup
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.04.2011. - 09.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Školske ocjene; matematičko samopoimanje; situacijska očekivanja; nacionalni ispit
(School grades; mathematical self-concept; situational expectations; national assessment)
Sažetak
Istraživanja uloge motivacije i akademskog samopoimanja u ishodima učenja u pojedinim školskim predmetima nisu veoma uspješna u otkrivanju tih utjecaja, ukoliko se motivacija i samopoimanje ispituju kao stabilne osobine koje nisu osjetljive na pojedine situacijske uvjete. Kad se u obzir uzimaju situacijska očekivanja, odnosno specifična motivacijska vjerovanja i procjene, predikcija ishoda učenja je značajno uspješnija. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi odnose školskih ocjena, matematičkog samopoimanja (interesa za učenje ma-tematike i percepcije osobne kompetentnosti za matematiku) te situacijskih očekivanja uspjeha na ispitu, sa stvarnim rezultatima na nacionalnom ispitu iz matematike. Ispitivanje je provedeno na reprezentativnom uzorku učenika drugih razreda svih gimnazija u Hrvatskoj (N=2 289). Učenici su neposredno prije rješavanja nacionalnog ispita popunili kratki upitnik o njihovim školskim iskustvima učenja matematike. Provedena stupnjevita hijerarhijska linearna regresijska analiza pokazuje da uključene prediktorske varijable zajedno objašnjavaju 42, 2% varijance ostvarenog rezultata na ispitu (R=0, 649). Najsnažnijim prediktorom uspjeha pokazuju se školske ocjene koje su visoko korelirane s percepcijom osobne kompetentnosti za matematiku, no značajnim se prediktori-ma pokazuju i situacijska očekivanja rezultata na ispitu, kao i interes za učenje matematike. Rezultati upućuju na zaključak da matematičko samopoimanje koje je tijesno povezano s prethodnim iskustvima uspjeha u učenju, snažno određuje situacijska očekivanja i ostvarivanje rezultata u ispitnim situacijama. Rezultati potvrđuju važnost konceptualne integracije motivacije i kognicija u objašnjavanju obrazovnih postignuća i ističu važnost uvažavanja ovih procesa u obrazovnoj praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb