Pregled bibliografske jedinice broj: 748465
Uloga boravišne pristojbe u poslovanju turističkih agencija u Republici Hrvatskoj
Uloga boravišne pristojbe u poslovanju turističkih agencija u Republici Hrvatskoj, 2012. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 748465 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga boravišne pristojbe u poslovanju turističkih agencija u Republici Hrvatskoj
(The role of tourist tax in the business of tourist agencies in the Republic of Croatia)
Autori
Pukšar, Ivan ; Vitner Marković, Silvija
Izvornik
Zbornik radova Veleučilišta u Karlovcu
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2012
Ključne riječi
turističke agencije ; boravišna pristojba ; paket-aranžman
(travel agencies ; tourist tax ; package tours)
Sažetak
Turističke agencije dužne su naplaćivati boravišnu pristojbu za sve smještajne objekte u Republici Hrvatskoj. Za taj posao ne dobivaju nikakvu naknadu niti imaju mogućnost zaračunati manipulativne troškove. Izdvajanje neoporezive boravišne pristojbe iz cijena paket–aranžmana predstavlja operativni problem za turističke agencije, ne samo kod prodaje paket-aranžmana iz kataloga i brošura, nego i kod online prodaje paket-aranžmana. Takav način naplate uzrokuje dodatne troškove za turističke agencije najviše vidljive kroz velik broj dodatnih unosa u rezervacijske sisteme, ali i kroz broj dodatnih računovodstvenih transakcija pri plaćanju računa. Potrebne su promjene važećeg Zakona o boravišnoj pristojbi Republike Hrvatske. Boravišna pristojba trebala bi biti sastavni dio cijene smještaja ugostiteljskih objekata. Jedan od glavnih razloga za kalkulaciju boravišne pristojbe u cijenu smještaja je skora primjena Direktive o paket-aranžmanima, nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju, gdje se turističke agencije obvezuju sve elemente cijene ukupno sa svim taksama objaviti u jedinstvenoj paušalnoj cijeni paket-aranžmana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija