Pregled bibliografske jedinice broj: 748326
Model optimizacije održavanja javnih cesta u Republici Hrvatskoj
Model optimizacije održavanja javnih cesta u Republici Hrvatskoj, 2012., doktorska disertacija, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 748326 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model optimizacije održavanja javnih cesta u Republici Hrvatskoj
(Model of maintenance optimization of public roads in Republic of Croatia)
Autori
Glad, Matija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
26.11
Godina
2012
Stranica
168
Mentor
Ščukanec, Anđelko
Neposredni voditelj
Ščukanec, Anđelko
Ključne riječi
redovno održavanje; izvanredno održavanje; standard održavanja cesta; javne ceste; zimsko održavanjecesta; ljetno održavanje cesta; auto ceste; državne ceste; županijske ceste; lokalne ceste; optimalni model
(regular maintenance; periodic maintenance; standard of maintenance; public roads; winter maintenance of roads; highways; state roads; contyroads; local roads; optimal model)
Sažetak
Djelatnost održavanja javnih cesta je složeni sustav koji objedinjuje veliki broj aktivnosti u točno određenoj prostornoj i vremenskoj dimenziji. Općenito je uvriježeno mišljenje da je održavanje cesta jedna od kateta u trokutu, ovisna samo o financijskim sredstvima. S vremenom ceste postaju sve starije i lošinje pa se održavanju pridaje sve veća važnost. Kako bi se te posljedice što više ublažile, nužno je pronaći odgovarajući optimalni model održavanja javnih cesta prema zadanim kriterijima. Istraživanjem i anketiranjem AHP metodom dobivena je najbolja alternativa kontinuiranim ugovaranjem projekta na sedam godina koji će zbog prikazanih ušteda sigurno naći svoj put u praksi., poglavito zbog moguće primjene punog standarda već u prvoj godini prihvaćanja. Doktorska disertacija "Model optimizacije održavanja javnih cesta u Republici Hrvatskoj" sadrži cjelokupnu analizu postojećeg stanja u ovoj djelatnosti i na temelju istraženih novih postavki, anketiranja te izvršenih matematičkih proračuna i analiza matrica koeficijenta korelacije izračunatih veličina stvorena je osnova za implementaciju optimalnog modela održavanja javnih cesta. Simulacijskim provjerama dokazana je racionalizacija ekonomskih i tehničkih elemenata u skladu sa zakonskim propisima i javnim interesom, s jedne strane, i materijalnim mogućnostima subjekta, s druge strane. Isto tako, postignut je znanstveni doprinos u inovativnoj spoznaji funkcioniranja novoga tehnološko-organizacijskog modela.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb