Pregled bibliografske jedinice broj: 748101
Reforme odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj i odjeci na glazbenu nastavu u osnovnoj školi
Reforme odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj i odjeci na glazbenu nastavu u osnovnoj školi // 9. internacionalni simpozij Muzika u društvu
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2014. (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 748101 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Reforme odgojno-obrazovnog sustava u Hrvatskoj i odjeci na glazbenu nastavu u osnovnoj školi
(Reforms of the educational system in Croatia and reflections on music teaching in primary school)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Skup
9. internacionalni simpozij Muzika u društvu
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 23.10.2014. - 26.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
reforme; nastava glazbene kulture; cilj; koncept; otvoreni model
(reform; music lesson; goal; concept; open model)
Sažetak
Istraživanja hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava intenzivirana su u proteklih dvadeset i pet godina. Brojni prijedlozi, dokumenti, planovi, programi i strategije objavljeni od 1990. godine nadalje imali su za cilj unaprjeđenje učinkovitosti i djelotvornosti škole, u njezinoj pedagoškoj, didaktičkoj i metodičkoj strukturi. Kao i cjelokupno školstvo, tako je i nastava glazbene kulture doživjela značajne promjene, osobito u posljednjoj dekadi. Promišljanja znanstvenika i praktičara u okviru Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda rezultirala su uspostavom novog koncepcijskog modela glazbene nastave čime je glazbeno-pedagoška teorija i praksa uznapredovala. Otvoreni didaktičko-metodički sustav pružio je učiteljima mogućnost izbora sadržaja, metoda, oblika i načina rada sa zadaćama poboljšanja načina poučavanja i efikasnog stjecanja znanja te razvoja umijeća. S obzirom na to da je nastava glazbene kulture doživjela vrhunac svojih promjena između 2002. i 2006. godine, sve navedeno ukomponiralo se u nastavni plan i program iz 2006. te reflektiralo u odgojno-obrazovnoj praksi. Nacionalni okvirni kurikulum je definiran tek 2010., nastavivši reformni prohod i donoseći, bar za glazbu, neznatne promjene koje su djelomično i u suprotnosti sa, do tada, ustanovljenim određenjima i težištima suvremene nastave glazbene kulture. Cilj ovoga rada je sagledati prednosti i nedostatke reformnih pokreta u Hrvatskoj te utvrditi ostvarivost cilja glazbene nastave u okviru novih tendencija na području glazbene umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Pedagogija