Pregled bibliografske jedinice broj: 747979
„Dijete kao projekt” vs „daj dite materi” orodnjenost roditeljske brige o djeci
„Dijete kao projekt” vs „daj dite materi” orodnjenost roditeljske brige o djeci // Sociologija. Časopis za sociologiju, socijalnu psihologiju i socijalnu antropologiju, LVI (2014), 4; 495-505 doi:10.2298/SOC1404495I (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 747979 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
„Dijete kao projekt” vs „daj dite materi” orodnjenost roditeljske brige o djeci
(“Child as a project” versus “give child to its mother” gender division of child care)
Autori
Ivković, Željka ; Boneta, Željko ; Kanjić, Sandra
Izvornik
Sociologija. Časopis za sociologiju, socijalnu psihologiju i socijalnu antropologiju (0038-0318) LVI
(2014), 4;
495-505
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rodna podjela rada; rodna podjela brige o djeci; dijete kao projekt
(gender division of labour; gender division of child care; child as a project)
Sažetak
Rad nastoji povezati dva teorijska koncepta: „dijete kao projekt” i rodnu podjelu rada oko brige za dijete. Iako su ovi koncepti usko povezani i isprepleteni te se može činiti da nije moguće govoriti o jednom bez drugog, dojam je da se u istraživanjima gdje se oni pokušavaju spojiti, moderni koncept „djeteta kao projekta” pojavljuje u teorijsko- interpretativnoj funkciji istraživanja, ali se operacionalizacija zaustavlja u određivanju onih aktivnosti koje spadaju u tradicionalniju konstrukciju djetinjstva, sada već klasično izraženu dihotomijom njege djeteta naspram igre i zabave s djetetom. U radu se nastoji proširiti takav dihotomni model onim praksama koje bi predstavljale investiranje roditelja u dijete te provjeriti jesu li i koliko takve prakse orodnjene. U tu svrhu, 2013. provedeno je anketno istraživanje s roditeljima (N=261) čija djeca pohađaju vrtiće na području grada Rijeke. S obzirom da se radi o roditeljima djece rane i predškolske dobi, treća dimenzija našeg teorijskog modela bila je usmjerena na odgojno-obrazovne aktivnosti roditelja tipičnih za tu dječju dob kao okosnici „projektnog” pristupa djetinjstvu. Konstruiran je instrument Likertova tipa od 15 čestica kojima smo obuhvatili sve tri dimenzije. Provedbom faktorske analize pod komponentnim modelom ekstrahirana su četiri faktora. Analiza je pokazala da su poslovi oko njege djeteta još uvijek dominantno majčinske aktivnosti, dok su igra i zabava s djetetom, kao i aktivnosti usmjerene na postavljanje dobrih odgojno-obrazovnih temelja u domeni oba roditelja. Čini se, barem prema našem uzorku, da je investiranje roditelja u dijete u većoj mjeri zajednička praksa oba roditelja, ali da neke tradicionalne podjele ipak opstaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci projektom „Kultura odgojno-obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja” voditeljice izv. prof. dr. sc. Lidije Vujičić pod brojem 13.10.2.2.01.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus