Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 747975

"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza


Boneta, Željko; Pergar, Melita; Ivković, Željka
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza // Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju. / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 165-179 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 747975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza
("They have to finish school because rules are strongly changing with us, too." Roma parents and children on education - a sociological analysis)

Autori
Boneta, Željko ; Pergar, Melita ; Ivković, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju. / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 165-179

ISBN
978-953-6965-42-7

Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
romska obitelj; romska djeca; obrazovanje; kvalitativno istraživanje; sociokonstruktivizam
(Roma family; Roma children; education; qualitative research; socio-constructivism)

Sažetak
Rad predstavlja rezultate kvalitativnog istraživanja o obrazovanju romske djece provedenog u ljeto 2012. godine u romskom naselju Parag u Međimurju. Provedeno je ukupno 30 intervjua, od čega 15 s roditeljima i 15 s djecom osnovnoškolske dobi. Istraživanje polazi od sociokonstruktivističke paradigme karakteristične za suvremenu sociologiju djetinjstva te je vođeno konceptom „djeteta kao strateškog aktera“. Stoga je osnovno istraživačko pitanje bilo koja značenja sugovornici pridaju obrazovanju i radu u svom životu i životu svoje obitelji, pri čemu su se interpretacije roditelja i djece uzimale kao ravnopravne i jednako važne. Posebno nas je zanimalo kako se te interpretacije uklapaju u okvir teorije Viviane Zelizer o tzv. ekonomski beskorisnom i emocionalno neprocjenjivom djetetu. Naša pretpostavka bila je da će očekivanja prema romskoj djeci od strane njihove obitelji i zajednice još uvijek u tom smislu biti tradicionalnija. Analiza rezultata donekle je potvrdila tu pretpostavku, iako su zamijećeni modernizacijski procesi koji mijenjaju poželjni model djetinjstva, a time i značenja koja se pripisuju obrazovanju i radu te shvaćanja njihove uloge u osobnom, obiteljskom i životu u zajednici.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija

Napomena
Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci projektom "Kultura odgojno obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja", 13.10.2.2.01, voditeljica: dr.sc. Lidija Vujičić.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci


Citiraj ovu publikaciju:

Boneta, Željko; Pergar, Melita; Ivković, Željka
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza // Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju. / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 165-179 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Boneta, Ž., Pergar, M. & Ivković, Ž. (2015) "Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza. U: Mlinarević, V., Brust Nemet, M. & Bushati, J. (ur.)Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju..
@article{article, author = {Boneta, \v{Z}eljko and Pergar, Melita and Ivkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {165-179}, keywords = {romska obitelj, romska djeca, obrazovanje, kvalitativno istra\v{z}ivanje, sociokonstruktivizam}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {"Moraju zavr\v{s}iti \v{s}kolu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociolo\v{s}ka analiza}, keyword = {romska obitelj, romska djeca, obrazovanje, kvalitativno istra\v{z}ivanje, sociokonstruktivizam}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Boneta, \v{Z}eljko and Pergar, Melita and Ivkovi\'{c}, \v{Z}eljka}, year = {2015}, pages = {165-179}, keywords = {Roma family, Roma children, education, qualitative research, socio-constructivism}, isbn = {978-953-6965-42-7}, title = {"They have to finish school because rules are strongly changing with us, too." Roma parents and children on education - a sociological analysis}, keyword = {Roma family, Roma children, education, qualitative research, socio-constructivism}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font