Pregled bibliografske jedinice broj: 747975
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza // Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju. / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 165-179 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 747975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Moraju završiti školu jer pravila se i kod nas mijenjaju jako." Roditelji i djeca Romi o obrazovanju - sociološka analiza
("They have to finish school because rules are strongly changing with us, too." Roma parents and children on education - a sociological analysis)
Autori
Boneta, Željko ; Pergar, Melita ; Ivković, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje za interkulturalizam. Položaj Roma u odgoju i obrazovanju.
/ Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015, 165-179
ISBN
978-953-6965-42-7
Skup
Položaj Roma u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
romska obitelj; romska djeca; obrazovanje; kvalitativno istraživanje; sociokonstruktivizam
(Roma family; Roma children; education; qualitative research; socio-constructivism)
Sažetak
Rad predstavlja rezultate kvalitativnog istraživanja o obrazovanju romske djece provedenog u ljeto 2012. godine u romskom naselju Parag u Međimurju. Provedeno je ukupno 30 intervjua, od čega 15 s roditeljima i 15 s djecom osnovnoškolske dobi. Istraživanje polazi od sociokonstruktivističke paradigme karakteristične za suvremenu sociologiju djetinjstva te je vođeno konceptom „djeteta kao strateškog aktera“. Stoga je osnovno istraživačko pitanje bilo koja značenja sugovornici pridaju obrazovanju i radu u svom životu i životu svoje obitelji, pri čemu su se interpretacije roditelja i djece uzimale kao ravnopravne i jednako važne. Posebno nas je zanimalo kako se te interpretacije uklapaju u okvir teorije Viviane Zelizer o tzv. ekonomski beskorisnom i emocionalno neprocjenjivom djetetu. Naša pretpostavka bila je da će očekivanja prema romskoj djeci od strane njihove obitelji i zajednice još uvijek u tom smislu biti tradicionalnija. Analiza rezultata donekle je potvrdila tu pretpostavku, iako su zamijećeni modernizacijski procesi koji mijenjaju poželjni model djetinjstva, a time i značenja koja se pripisuju obrazovanju i radu te shvaćanja njihove uloge u osobnom, obiteljskom i životu u zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Napomena
Ovaj rad je financiralo Sveučilište u Rijeci projektom "Kultura odgojno obrazovne ustanove kao čimbenik sukonstrukcije znanja", 13.10.2.2.01, voditeljica: dr.sc. Lidija Vujičić.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci