Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 747933

Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece


Tatalović Vorkapić, Sanja; Lončarić, Darko
Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 2; 102-117 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 747933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece
(The validation of the croatian version of the socio-emotional well-being and resilience scale in preschool children)

Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Lončarić, Darko

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 50 (2014), 2; 102-117

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
odgojitelji ; otpornost ; predškolska djeca ; skala opažanja ; socio-emocionalna dobrobit
(observation scale ; preschool teachers ; preschool children ; resilience ; socio-emotional well-being)

Sažetak
Kontekst ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje vrlo je značajan čimbenik u praćenju, prepoznavanju i poticanju dobrobiti djece. Stoga je osnovni cilj ovog rada bio validacija hrvatske verzije njemačke skale koja je nazvana Ljestvica socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece (LJSEDOPD), te provjera temeljnih deskriptivnih parametara. U istraživanju je sudjelovalo N=112 odgojiteljica koje su primjenom ove skale opažale ukupno N=1792 djece (939 djevojčica i 853 dječaka) prosječne dobi M=4, 89 godine. Odgojiteljice su opažale i procjenjivale ponašanja djece na 6 LJSEDOPD-podljestvica: Uspostavljanje kontakta i socijalne vještine, Samokontrola i promišljenost, Asertivnost, Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom, Orijentiranost na zadatak i Uživanje u istraživanju. Eksploratorna faktorska analiza s Varimax rotacijom rezultirala je ljestvicom koja se sastoji od 5 podljestvica gotovo identične strukture s onima iz originalnog istraživanja uz izuzetak podljestvice Orijentiranost na zadatak, koja nije zadržana. Dobne i spolne razlike u procjenjivanim dimenzijama pokazale su očekivani smjer, tj. značajno povećanje razina svih dimenzija s dobi, te značajno većih razina svih dimenzija kod djevojčica. Utvrđen je specifičan i neočekivani rezultat vezan uz značajan pad u uživanju u istraživanju između trogodišnjaka i četverogodišnjaka. Značajan doprinos ovog istraživanja leži u prilagodbi valjanog mjernog instrumenta čija je primjenjiva funkcija iznimna u radu s djecom predškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Tatalović Vorkapić, Sanja; Lončarić, Darko
Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 2; 102-117 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Tatalović Vorkapić, S. & Lončarić, D. (2014) Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2), 102-117.
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2014}, pages = {102-117}, keywords = {odgojitelji, otpornost, pred\v{s}kolska djeca, skala opa\v{z}anja, socio-emocionalna dobrobit}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {50}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti pred\v{s}kolske djece}, keyword = {odgojitelji, otpornost, pred\v{s}kolska djeca, skala opa\v{z}anja, socio-emocionalna dobrobit} }
@article{article, author = {Tatalovi\'{c} Vorkapi\'{c}, Sanja and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2014}, pages = {102-117}, keywords = {observation scale, preschool teachers, preschool children, resilience, socio-emotional well-being}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {50}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {The validation of the croatian version of the socio-emotional well-being and resilience scale in preschool children}, keyword = {observation scale, preschool teachers, preschool children, resilience, socio-emotional well-being} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font