Pregled bibliografske jedinice broj: 747933
Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece
Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 50 (2014), 2; 102-117 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 747933 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Validacija hrvatske verzije ljestvice socio- emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece
(The validation of the croatian version of the socio-emotional well-being and resilience scale in preschool children)
Autori
Tatalović Vorkapić, Sanja ; Lončarić, Darko
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 50
(2014), 2;
102-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
odgojitelji ; otpornost ; predškolska djeca ; skala opažanja ; socio-emocionalna dobrobit
(observation scale ; preschool teachers ; preschool children ; resilience ; socio-emotional well-being)
Sažetak
Kontekst ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje vrlo je značajan čimbenik u praćenju, prepoznavanju i poticanju dobrobiti djece. Stoga je osnovni cilj ovog rada bio validacija hrvatske verzije njemačke skale koja je nazvana Ljestvica socio-emocionalne dobrobiti i otpornosti predškolske djece (LJSEDOPD), te provjera temeljnih deskriptivnih parametara. U istraživanju je sudjelovalo N=112 odgojiteljica koje su primjenom ove skale opažale ukupno N=1792 djece (939 djevojčica i 853 dječaka) prosječne dobi M=4, 89 godine. Odgojiteljice su opažale i procjenjivale ponašanja djece na 6 LJSEDOPD-podljestvica: Uspostavljanje kontakta i socijalne vještine, Samokontrola i promišljenost, Asertivnost, Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom, Orijentiranost na zadatak i Uživanje u istraživanju. Eksploratorna faktorska analiza s Varimax rotacijom rezultirala je ljestvicom koja se sastoji od 5 podljestvica gotovo identične strukture s onima iz originalnog istraživanja uz izuzetak podljestvice Orijentiranost na zadatak, koja nije zadržana. Dobne i spolne razlike u procjenjivanim dimenzijama pokazale su očekivani smjer, tj. značajno povećanje razina svih dimenzija s dobi, te značajno većih razina svih dimenzija kod djevojčica. Utvrđen je specifičan i neočekivani rezultat vezan uz značajan pad u uživanju u istraživanju između trogodišnjaka i četverogodišnjaka. Značajan doprinos ovog istraživanja leži u prilagodbi valjanog mjernog instrumenta čija je primjenjiva funkcija iznimna u radu s djecom predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus