Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 747451

Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju


Diković, Marina
Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 327-341 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 747451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju
(The significance of classroom climate in citizenship education)

Autori
Diković, Marina

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10 (2013), 2; 327-341

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje; razredno/školsko ozračje; mišljenje učitelja
(citizenship education; classroom/school climate; teachers’ opinion)

Sažetak
Svrha rada je pridonijeti modelu procjene ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju (Homana i sur., 2005) ispitivanjem mišljenja učitelja o značaju razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju. Provelo se istraživanje radi ispitivanja mišljenja učitelja o obilježjima razrednoga ozračja tijekom provođenja građanskoga odgoja i obrazovanja, o utjecaju razrednoga ozračja na provođenje građanskoga odgoja i obrazovanja, te o učincima građanskoga odgoja i obrazovanja na odnose u školi, i to na učiteljima razredne nastave (N=225) u 24 osnovnih škola Istarske županije. Dobiveni podaci obrađeni su metodama deskriptivne i inferencijalne statistike (t-test) odnosno multivarijatne (faktorske) analize. Razredno ozračje tijekom provođenja tema iz građanskoga odgoja i obrazovanja najčešće je poticajno te se od uvođenja građanskoga odgoja i obrazovanja u školi poboljšao odnos prema učenicima s posebnim potrebama, odnos između učenika i učitelja te odnos između učenika. S obzirom na to da jedan od predviđenih modela provođenja građanskoga odgoja i obrazovanja hrvatskim Kurikulumom građanskoga odgoja i obrazovanja (2012) jesu istraživački projekti škole i društvene zajednice, za očekivati je da će se i u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu sve više promicati ovakav način usvajanja građanskih vještina, kakav Europa već odavno poznaje, posebice ako se poticaj za taj proces zbiva u odgovarajućem poticajnom razrednom ozračju što, između ostaloga, podrazumijeva otvorenost i suradnju s lokalnom zajednicom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Marina Diković (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Diković, Marina
Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 327-341 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Diković, M. (2013) Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 10 (2), 327-341.
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2013}, pages = {327-341}, keywords = {gra\djanski odgoj i obrazovanje, razredno/\v{s}kolsko ozra\v{c}je, mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Zna\v{c}aj razrednoga ozra\v{c}ja u gra\djanskom odgoju i obrazovanju}, keyword = {gra\djanski odgoj i obrazovanje, razredno/\v{s}kolsko ozra\v{c}je, mi\v{s}ljenje u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Dikovi\'{c}, Marina}, year = {2013}, pages = {327-341}, keywords = {citizenship education, classroom/school climate, teachers’ opinion}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {10}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {The significance of classroom climate in citizenship education}, keyword = {citizenship education, classroom/school climate, teachers’ opinion} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font