Pregled bibliografske jedinice broj: 747451
Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju
Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju // Pedagogijska istraživanja, 10 (2013), 2; 327-341 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 747451 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju
(The significance of classroom climate in citizenship education)
Autori
Diković, Marina
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 10
(2013), 2;
327-341
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
građanski odgoj i obrazovanje; razredno/školsko ozračje; mišljenje učitelja
(citizenship education; classroom/school climate; teachers’ opinion)
Sažetak
Svrha rada je pridonijeti modelu procjene ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju (Homana i sur., 2005) ispitivanjem mišljenja učitelja o značaju razrednoga ozračja u građanskom odgoju i obrazovanju. Provelo se istraživanje radi ispitivanja mišljenja učitelja o obilježjima razrednoga ozračja tijekom provođenja građanskoga odgoja i obrazovanja, o utjecaju razrednoga ozračja na provođenje građanskoga odgoja i obrazovanja, te o učincima građanskoga odgoja i obrazovanja na odnose u školi, i to na učiteljima razredne nastave (N=225) u 24 osnovnih škola Istarske županije. Dobiveni podaci obrađeni su metodama deskriptivne i inferencijalne statistike (t-test) odnosno multivarijatne (faktorske) analize. Razredno ozračje tijekom provođenja tema iz građanskoga odgoja i obrazovanja najčešće je poticajno te se od uvođenja građanskoga odgoja i obrazovanja u školi poboljšao odnos prema učenicima s posebnim potrebama, odnos između učenika i učitelja te odnos između učenika. S obzirom na to da jedan od predviđenih modela provođenja građanskoga odgoja i obrazovanja hrvatskim Kurikulumom građanskoga odgoja i obrazovanja (2012) jesu istraživački projekti škole i društvene zajednice, za očekivati je da će se i u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu sve više promicati ovakav način usvajanja građanskih vještina, kakav Europa već odavno poznaje, posebice ako se poticaj za taj proces zbiva u odgovarajućem poticajnom razrednom ozračju što, između ostaloga, podrazumijeva otvorenost i suradnju s lokalnom zajednicom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts