Pregled bibliografske jedinice broj: 747181
Kakvo znanje trebamo za društvo znanja?
Kakvo znanje trebamo za društvo znanja? // Zbornik prispevkov: Mednarodna znanstvena konferenca / Jasmina Starec (ur.).
Novo Mesto: Fakulteta za poslovne in upravne vede i Visoka šola za upravljanje in poslovanje, 2011. str. 44-49 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 747181 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kakvo znanje trebamo za društvo znanja?
(What type of knowledge do we need for the knowledge society?)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik prispevkov: Mednarodna znanstvena konferenca
/ Jasmina Starec - Novo Mesto : Fakulteta za poslovne in upravne vede i Visoka šola za upravljanje in poslovanje, 2011, 44-49
ISBN
978-961-6770-13-2
Skup
International sciencific conference: Human capital as a source of success in the process of globalisation
Mjesto i datum
Novo Mesto, Slovenija, 24.03.2011. - 25.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
znanje; društvo znanja; upravljanje znanjem; motorička znanja; motorička postignuća
(knowledge; knowledge society; knowledge management; motor knowledge; motor achievements)
Sažetak
Sintagma “društvo znanja” izuzetno se mnogo rabi u političkim i stručnim tekstovima, ali s veoma raznolikim sadržajnim određenjem. Najčešće je teško pronaći definiciju ovog fenomena, pojma, s kojim će se složiti razni stručnjaci. Nesporazumi se javljaju već kod pokušaja definiranja pojma znanje. Definicije toga pojma ponajviše ovise o teorijama učenja i poučavanja na kojima se temelji znanstveno objašnjenje tog pojma i pojave. Ovaj tekst najbliži je određenju društva znanja koje se odnosi na onaj politički sustav, društvo, državu u kojem su stjecanje, stvaranje i primjena znanja dostupni jednako svim članovima zajednice i gdje je znanje u funkciji jačanja i razvoja prosperiteta države. Društvo znanja predstavlja i strateški cilj razvoja društva. U tom je kontekstu izuzetno važno osiguranje uvjeta za stvaranje novih znanja, za cjeloživotno učenje te stvaranje uvjeta za blagostanje svih članova državne zajednice. Od države se očekuje stvaranje uvjeta za brzo apsorbiranje postojećeg znanja, stvaranje novih znanja (istraživanje, znanost) te efikasna primjena toga znanja za unapređenje proizvodnje i ukupnog života i rada neke društvene zajednice. Pritom su jednako važna proceduralna i metakognitivna znanja te motorička znanja i motorička postignuća (Drucker, 1985). Nažalost, u mnogim zemljama u tranziciji na sceni su obrazovni sustavi koji ne njeguju kulturu rada i učenja, a i poticaji za istraživanja te proizvodnju novih znanja i inovacija daleko zaostaju za razvijenim zemljama. Informatička umreženost društva i globalizacija svjetske politike i gospodarstva, pružaju šansu i znanstvenicima i inovatorima iz zemalja u tranziciji.
Izvorni jezik
Hrvatski