Pregled bibliografske jedinice broj: 746806
Arhivi: uznemirujuće prakse izdvajanja
Arhivi: uznemirujuće prakse izdvajanja // Život umjetnosti : časopis za suvremena likovna zbivanja, 95 (2014), 4-11 (podatak o recenziji nije dostupan, uvodnik, stručni)
CROSBI ID: 746806 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Arhivi: uznemirujuće prakse izdvajanja
(Archives: The Disturbing Practices of Singling Out)
Autori
Križić Roban, Sandra
Izvornik
Život umjetnosti : časopis za suvremena likovna zbivanja (0514-7794) 95
(2014);
4-11
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, uvodnik, stručni
Ključne riječi
suvremenea umjetnička praksa; arhiv; istraživanje
(contemporary art practice; archive; research)
Sažetak
Arhiv je mjesto uspostave reda, imaginarna lokacija koju suvremena umjetnička praksa ne doživljava kao repozitorij već je pretvara u medij. I dok će tradicionalno poimanje arhiva pretpostavljati adresu, preciznije zgradu unutar koje se razvijaju odnosi temeljeni (i) na moći i pravu na interpretaciju, institucionalni prijelaz od privatnog prema javnom, kojim Derrida imenuje jednu od karakteristika povijesnog arhiva, u našem vremenu biva dopunjen mogućnošću nove vrste privatizacije, kako mjesta tako i samog ustroja funkcioniranja arhiva kao fikcionalne “ustanove”. U povijesnom slijedu arhivi su nerazdvojni od ustanove, podložni klasifikaciji pohranjenog materijala u odnosu na privilegij. Njega Derrida dovodi u vezu s topologijom u smislu odabranog mjesta (pri čemu ne treba zanemariti zamišljenu sliku pretrpanog mjesta, iako se u arhivima, ako je o topologiji riječ, važnost pridaje kvaliteti materijala a ne količini). Posljednjih desetljeća svjedočimo intenzivnom interesu za otkrivanje, dokumentiranje i organiziranje materijala, čijom je promjenom mjesta u idejnoj i/ili izvedbenoj strukturi te definiranjem važnosti elemenata koji postaju vidljivi ili “dostupni” moguće oformiti nove, inovativne forme arhiva. U njima ne počiva samo povijesno znanje i sjećanje ; arhivi su repozitoriji osobitih strategija uređenih sadržaja. Zasnovani su na temelju umjetničke slobode, kulturalnog sadržaja koji je netko odlučio izdvojiti i prezentirati, ponekad fragmentirajući sadržaj do te mjere da cjelina koja se izdvaja od zaborava postaje destabilizirajuća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
020-0202687-2702 - Modernost, modernizam i postmodernizam u hrvatskoj umjetnosti 20. stoljeća (Kolešnik, Ljiljana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za povijest umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sandra Križić Roban
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Arts & Humanities Citation Index (A&HCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Arts&Humanisties Citation Index
- Abstract & Indexing products Scopus