Pregled bibliografske jedinice broj: 746672
Izazovi u podučavanju i učenju jezika struke
Izazovi u podučavanju i učenju jezika struke // II. stručno-znanstveni skup Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama Jezik struke-teorijski i praktični aspekti
Zagreb, Hrvatska, 2014. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 746672 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izazovi u podučavanju i učenju jezika struke
(Challenges in teaching and learning ESP)
Autori
Obad Lidija, Šarić, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Skup
II. stručno-znanstveni skup Udruge nastavnika jezika struke na visokoškolskim ustanovama Jezik struke-teorijski i praktični aspekti
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.02.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
interkulturalnost; lingua franca; unutarnji; vanjski i prošireni krug; analiza potreba
(interculturalism; lingua franca; inner; outer and expanded circle; needs analysis)
Sažetak
U današnjem globaliziranom svijetu broj neizvornih govornika engleskoga jezika prelazi broj izvornih govornika (1 milijarda neizvornih u odnosu na 335 milijuna izvornih govornika). Nedvojbeno je da veliki postotak neizvornih govornika koristi jezik za potrebe vlastite struke i usavršavanja, razmjene iskustava, zajedničke projekte, odlaske na međunarodne konferencije te jezik kao lingua franca. Iz svega navedenoga, nastavnicima se nameće pitanje kako analizirati buduće situacije korištenja jezika. Sukladno tomu, kako razvijati potrebna znanja i vještine za život u multi-kulturalnom svijetu u kojemu je potrebno rušiti stereotipe i predrasude prema drugim kulturama i narodima koji bi mogli postati budući poslovni partneri naših sadašnjih studenata ili mjesta međunarodne studentske razmjene. U tom pogledu, izazovi s kojima se nastavnici suočavaju otvaraju različite dileme. Primjerice, u kojoj mjeri treba izlagati studente različitim varijantama engleskog jezika izvornih i neizvornih govornika? Kako pokrenuti međunarodne studentske projekte koristeći suvremene medije da bismo zadovoljili potrebe nove Internet generacije? Jesu li nastavnici za to osposobljeni? Jesu li studenti za to spremni? Ovaj novi vid podučavanja, interkulturalnost, poželjno je uključiti u izradu budućih kurikuluma s ciljem učinkovitijega podučavanja i zadovoljavanja budućih potreba studenata u velikoj međunarodnoj zajednici bogatoj različitim tradicijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija