Pregled bibliografske jedinice broj: 746603
Utjecaj prometne marginaliziranosti na obrazovanje učenika - primjer srednjoškolaca Grada Zagreba
Utjecaj prometne marginaliziranosti na obrazovanje učenika - primjer srednjoškolaca Grada Zagreba // Državni seminar za učitelje i nastavnike geografije
Zagreb, Hrvatska, 2015. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 746603 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj prometne marginaliziranosti na obrazovanje učenika - primjer srednjoškolaca Grada Zagreba
(Impact of transport disadvantage on the education of pupils - the example of high school population of the City of Zagreb)
Autori
Gašparović, Slaven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Državni seminar za učitelje i nastavnike geografije
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.01.2015. - 09.01.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prometna marginaliziranost; obrazovanje; učenici; srednjoškolci; Zagreb
(transport disadvantage; education; pupils; high school population; City of Zagreb)
Sažetak
Prometna marginaliziranost vrlo je raširena pojava u današnje vrijeme i može utjecati na pristupanje životnim prilikama i mogućnostima. Mladi se u znanstvenoj literaturi vrlo često smatraju prometno marginaliziranom skupinom društva. Ovisnost o drugima radi prijevoza utjecat će na njihov svakodnevni život. Pohađanje škole predstavljat će krucijalno važan segment u životima mladih u mnogim pogledima. Cilj je rada ispitati utjecaj prometne marginaliziranosti na neke segmente obrazovanja srednjoškolske populacije Grada Zagreba. Istraživana populacija obuhvaćala je 826 učenika četverogodišnjih srednjih škola Grada Zagreba. S obzirom da je prometna marginaliziranost funkcija dostupnosti i mobilnosti, istraživanje će se bazirati na vremenu putovanja. U radu su istraženi stavovi učenika o utjecaju prometa na obrazovanje te povezanost između vremena putovanja i školskog uspjeha te učeničkih izostanaka s nastave. U istraživanju su korištene kvantitativne i kvalitativne metode. Podaci su dobiveni provođenjem anketnog ispitivanja, a analizirani su upotrebom regresijske i korelacijske analize. Za dubinsko istraživanje problema provedeno je istraživanje putem 8 fokus grupa sastavaljenih od srednjoškolaca Grada Zagreba. Analizom podataka dobiveni su podaci koji ukazuju na statistički značajnu povezanost između vremena putovanja i školskog uspjeha učenika, kao i između vremena putovanja i broja školskih izostanaka. Također, vrijeme putovanja negativno utječe na stavove učenika o utjecaju prometa na njihovo obrazovanje. Dobiveni rezultati dodatno su potkrijepljeni navodima proizašlim iz uporabe metode fokus grupa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Geografija
POVEZANOST RADA
Projekti:
119-0000000-3526 - Urbani sistemi u prostornom razvoju Hrvatske (Njegač, Dražen, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Slaven Gašparović
(autor)