Pregled bibliografske jedinice broj: 746393
Uloga odgajatelja u provođenju istraživačke aktivnosti u dječjem vrtiću
Uloga odgajatelja u provođenju istraživačke aktivnosti u dječjem vrtiću, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 746393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga odgajatelja u provođenju istraživačke aktivnosti u dječjem vrtiću
(The educators’ role in conducting research activities in kindergarten)
Autori
Brkić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2014
Stranica
34
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
uloga odgojitelja; istraživačke aktivnosti; dijete; materijali; refleksija
(educators’ role; research activities; child; materials; reflection)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada je Uloga odgojitelja u provođenju istraživačkih aktivnosti u dječjem vrtiću. Odgojitelj ima značajnu ulogu u radu s djecom, jer istodobno treba biti evaluator, organizator, poticatelj i suradnik djece. Cilj istraživanja diplomskog rada je ispitati koja je uloga odgojitelja u planiranju, organiziranju i provođenju istraživačkih aktivnosti u dječjem vrtiću. Postavljena je pretpostavka da odgojitelji u velikoj mjeri sudjeluju u svakom segmentu provođenja istraživačkih aktivnosti u dječjem vrtiću. Za potrebe istraživanja korišten je anketni upitnik koji se sastoji od tvrdnji Likertova tipa i proveden je na uzorku od 30 odgojitelja. Istraživačke aktivnosti zastupljene su u dječjem vrtiću već od najranije dobi, ali u vrlo malom postotku od 10%. To se mijenja kako rastu djetetove mogućnosti i samim tim postaju sve zastupljenije, a posebno u starijoj dobnoj skupini. Istraživanje je pokazalo da veliki broj odgajatelja, u svom radu, provodi različite teme i aktivnosti koje djeca istražuju. Odabir tih tema najčešće je u dogovoru s djecom. U pripremi za istraživačke aktivnosti odgojitelji koriste različite izvore informacija, dok bi suradnja sa stručnjacima iz škole trebala biti znatno veća. Centar za istraživanje uglavnom je formiran povremeno i situacijski. U njemu se nalazi bogatstvo materijala podjednako nabavljeno uz pomoć roditelja, osobnim angažmanom i iz već postojećeg fonda vrtića. U pripremi materijala za istraživačke aktivnosti podjednako sudjeluju i djeca i odgojitelji, dok je u provođenju aktivnosti situacija drukčija. Djeca rijetko samostalno provode aktivnosti jer je asistencija odgojitelja dominantna. Rezultate istraživanja odgojitelji najčešće koriste za nadogradnju daljnjeg rada i samorefleksiju, dok pisanje članaka o tijeku i rezultatima dječjih akcija u velikom postotku odgojitelji ne objavljuju izvan svoje ustanove. Postoji niz okolnosti koje utječu na organizaciju i provođenje istraživačkih aktivnosti, a neke i otežavaju sam rad. Često su to veliki broj djece u skupini, inkluzija djece s teškoćama u razvoju, mješovitost skupine ili slaba materijalna opremljenost skupine ili vrtića. Uspješnost i učestalost provođenja svih aktivnosti u dječjem vrtiću, pa tako i istraživačkih, ovisi o kreativnosti i sposobnosti odgojitelja da iskoristi raspoložive resurse u svoju i dječju korist.
Izvorni jezik
Hrvatski