Pregled bibliografske jedinice broj: 746386
Poznavanje sadržaja zdravstvenog odgoja učenika mlađe školske dobi brodsko -posavske županije
Poznavanje sadržaja zdravstvenog odgoja učenika mlađe školske dobi brodsko -posavske županije, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 746386 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznavanje sadržaja zdravstvenog odgoja učenika mlađe školske dobi brodsko -posavske županije
(Young Learner's Knowledge of Subject Matter of Health Eductation in Brodsko-posavska county)
Autori
Mašić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
07.07
Godina
2014
Stranica
46
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
zdravstveni odgoj; Kurikulum zdravstvenog odgoja; učenici mlađe školske dobi; znanje učenika; stavovi učenika
(health education; the Health Education Curriculum; pupils of minor school age; pupil’s knowledge and attitudes)
Sažetak
U Republici Hrvatskoj 2012./2013. školske godine stupa na snagu eksperimentalni program zdravstvenoga odgoja koji se provodi prema Kurikulumu zdravstvenoga odgoja (2012). Kurikulum zdravstvenog odgoja u svim školama je osnova prevencije, unaprjeđenja zdravlja, sprječavanje bolesti i osiguravanje kvalitete života, a svrha mu je uspješan razvoj djece i mladih da bi stasali u zdrave, zadovoljne, uspješne, samosvjesne i odgovorne osobe (Kurikulum zdravstvenoga odgoja, 2012). Kurikulum zdravstvenog odgoja (2012) nema samo jedan opći cilj. Sastoji se od nekoliko modula (Živjeti zdravo, Prevencija ovisnosti, Prevencija nasilničkog ponašanja te Spolno/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje), prožima se kroz nekoliko predmeta (Priroda i društvo, Priroda, Biologija, Tjelesna i zdravstvena kultura) i zahtjeva suradnju mnogih osoba (razrednici, stručni suradnici, pedagozi, psiholozi, socijalni pedagozi i drugi). Upravo zbog te raznolikosti Kurikulum zdravstvenoga odgoja (2012) ima mnogo raznih ciljeva (razvoj tolerancije, pozitivne slike o sebi, uvažavanje različitosti među ljudima, poticanje empatije i drugo). U diplomskom radu prikazani su rezultati istraživanja čiji je cilj bio ispitati znanje i stavove učenika mlađe školske dobi Brodsko – posavske županije nakon uvođenja Kurikuluma zdravstvenoga odgoja (2012). Također je ispitana i uloga medija i pomoć drugih stručnjaka pri provođenju Kurikuluma zdravstvenoga odgoja (2012). Stavovi i znanje učenika o sadržajima Kurikuluma zdravstvenog odgoja (2012) ispitani su upitnikom. U upitniku su korišteni Likertova ljestvica i zadatci objektivnog tipa (višestruki izbor i zadatci sparivanja). Rezultati istraživanja uspoređeni su s rezultatima istraživanja Kiseljak (2013) i rezultatima istaživanja Borić i sur. (2013) provedenim prije uvođenja Kurikuluma zdravstvenoga odgoja (2012). Istraživanje je provedeno na uzorku kojeg čini 264 učenika četvrtih i petih razreda u tri osnovne škole Brodsko – posavske županije (OŠ „Đuro Pilar“, OŠ „Vladimir Nazor“, OŠ „Bogoslav Šulek“). Rezultati istraživanja pokazali su da učenici ostvaruju lošije rezultate u znanju i stavovima o sadržajima Kurikuluma zdravstvenog odgoja (2012) nakon samo jedne godine provedbe Kurikuluma zdravstvenoga odgoja (2012).
Izvorni jezik
Hrvatski