Pregled bibliografske jedinice broj: 746379
Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima Prirode i društva za prvi i drugi razred
Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima Prirode i društva za prvi i drugi razred, 2014., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 746379 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razine obrazovnih postignuća u udžbenicima Prirode i društva za prvi i drugi razred
(Levels of educational attainment in textbooks Nature and Society for first and second grade)
Autori
Petrović, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
30.06
Godina
2014
Stranica
108
Mentor
Borić, Edita
Ključne riječi
Priroda i društvo ; Bloomova taksonomija ; obrazovna postignuća ; udžbenik ; radna bilježnica
(Nature and Society ; Bloom's taxonomy ; educational achievement ; textbook ; workbook)
Sažetak
Glavni cilj modrenog obrazovanja je razvijati kod učenika vještine i sposobnosti, pritom bi bilo potrebno smanjiti upotrebu činjeničnog znanja, njegove reprodukcije i razumijevanja. Učenike je potrebno naučiti kako učiti, omogućiti im stjecanje znanja koja im gotovo cjelokupnu ljudsku spoznaju, u trenucima kad im nešto zatreba, čine dostupnom. Motivirani za rad učenici postaju samo onda kada se pred njih stavljaju optimalno teška pitanja, a to su ona koja su nešto malo iznad njihovog trenutnog spoznajnog stupnja. Prelagani zadaci rezultiraju dosadom, a preteški odustajanjem, jer ih ne mogu riješiti. Iz tog razloga važno je pitanja u udžbenicima prilagoditi učenicima. Cilj ovog diplomskog rada je provedbom detaljne analize obrazovnih postignuća u udžbenicima i radnim bilježnicama odobrenim od Ministarstva znanosti obrazovanja i športa za novu školsku godinu 2014./2015. izdvojiti udžbenik i pripadajuću radnu bilježnicu koji najviše odgovaraju zahtjevima učenika u prvom i drugom razredu osnovne škole te uočiti poboljšanja s obzirom na ranije odobrene udžbenike. Uzorak istraživanja je 14 udžbenika i pripadajućih radnih bilježnica Prirode i društva za prvi i drugi razred različitih autora i izdavača odobrenih do 2014. godine, te onih izdanih i odobrenih 2014.godine. Analiza udžbenika i radnih bilježnica je pokazala kako niti jedan udžbenik ne zadovoljava ciljeve modrenog obrazovanja, to jest niti u jednom udžbeniku razine obrazovnih postignuća nisu jednoliko raspoređene. Pitanja u udžbenicima starog i novog izdanja nisu izmijenjena, osim u udžbenicima i radnim bilježnicama Naš svijet 1(2014) i Naš svijet 2 (2014). Upravo navedeni udžbenici i radne bilježnice najprihvatljiviji su za korištenje u nastavi , od svih analiziranih udžbenika i radnih bilježnica.
Izvorni jezik
Hrvatski